פרופ' נדירה שלהוב קיבורקיאן מהאוניברסיטה העברית הובאה היום (חמישי) לתחנת המשטרה הראל במבשרת ציון לחקירה באזהרה, בחשד לעבירות הסתה. לאחר בחינת ההתבטאויות של הפרופ', בצוות לבחינת הסתה במשטרה, בראשות שלומית לנדס, הוחלט כי בהתבטאויות שלה עולה חשד להסתה.

בצל המלחמה והאנטישמיות הגוברת: ההישג הישראלי הבינלאומי יוצא הדופן

כזכור,חודש שעבר הריאיון שלה באנגלית במסגרת פודקאסט עורר סערה גדולה, כאשר בין הדברים שאמרה היו: "צריך לבטל את הציונות. המשטר הזה הוא מכונת הרג. הם ישתמשו בכל שקר. הם התחילו עם אונס, המשיכו עם תינוקות וישתמשו בעוד מיליון שקרים".

האוניברסיטה העברית השעתה את המרצה ומסרה: "האוניברסיטה העברית דוחה בשאט נפש את כלל אמירותיה המעוותות של פרופ' קבורקיאן. האוניברסיטה העברית גאה בהיותה מוסד ישראלי, ציבורי וציוני. כבעבר, ראשי האוניברסיטה חוזרים על קריאתם לפרופ' קבורקיאן למצוא לעצמה בית אקדמי אחר התואם את עמדותיה בשלב זה. ועל מנת לשמור על אקלים בטוח בקמפוס לטובת הסטודנטים והסטודנטיות שלנו – האוניברסיטה החליטה להשעותה מהוראה".

היום, בתגובה לחקירה של הפרופסורית במשטרה, ח"כ עופר כסיף הגיב: "‏משטרת בן גביר עצרה את פרופ' נדירה שלהוב-קיבורקיאן אך ורק בגלל התבטאויות. למען הסר ספק: פרופ' שלהוב-קיבורקיאן לא הכחישה את הטבח ולא הטילה ספק בפשעי המין שביצע חמאס (וגם אם כן הייתה עושה זאת, אין בכך מן הפלילי). דבריה כי ישראל מבצעת רצח עם בעזה הם אמירה לגיטימית, שלא לומר נכונה, שרק במשטר דיקטטורי תיחשב לאסורה. ‏מעצרה הוא עוד נדבך ברדיפה הפשיסטית וההשתקה הברוטלית של מתנגדי הטבח בעזה ושואפי השלום. ‏אני אתך נדירה האמת והצדק ינצחו!".