בית המשפט המחוזי בחיפה גזר היום 12 שנות מאסר בפועל, וכן פיצוי מרבי בסכום של 258,000 שקלים ומאסר על תנאי, על הנאשם אפיק טויבי, שוטר מג"ב שירה בחברו לחדר בפברואר 2021 וגרם למותו. 

ביום 18.2.21 בשעות הערב בבסיס מג"ב בעכו, ירה הנאשם למוות בחברו לחדר, לוחם מג"ב נעים מאדי ז"ל, ששירת עמו באותה יחידה. הדבר התרחש בחדרם של השניים בבסיס, עת שהנאשם "שיחק" באקדח שלו, כשהוא עומד בסמוך למיטה בה שכב חברו.

הטרגדיה בכרם שלום: מספר ההרוגים עלה לארבעה

השופטים שדנו בתיק, יחיאל ליפשיץ, גלית ציגלר ומנחם מנדלבום, ציינו בגזר הדין: "מדובר באסון כבד מנשוא, מיותר ומכעיס, שהותיר מעגלי נזק רחבים ומשמעותיים"

טויבי הורשע בעבירה של המתה בקלות דעת וכן בעבירה של שיבוש מהלכי משפט. נזכיר כי בעת האירוע, וגם בשלבים ראשוניים בחקירה, טען טויבי כי מאדי ז"ל ירה בעצמו. כמו כן, הורשע על בסיס הודייתו , בעבירות איומים, מעשה פזיזות ורשלנות בנשק ותקיפה, שכוונו כלפי חבריו של הנאשם ליחידה והתרחשו בחודשים טרם ירה למוות בנעים מאדי ז"ל. 

בית המשפט קבע כי האירוע העיקרי בו הורשע טויבי בוצע בנסיבות ברף חומרה גבוה, וביקר בחריפות את האופן שבו נהג הנאשם בכך ש"שיחק" בנשק. בית המשפט הפנה לרמת הענישה במקרים אחרים בהם הורשעו נאשמים בהמתת חבריהם במהלך "משחקים", ובהם נגזרו עונשים קלים באופן יחסי, בין שנתיים לשלוש שנות מאסר בפועל.

בגזר הדין נכתב כי המקרה המדובר חמור בהרבה ממקרי עבר, בין היתר, נוכח העובדה כי בחודשים שלפני האירוע עשה הנאשם שימוש פסול בנשק כלפי חבריו ליחידה כאשר כיוון כלפיהם את נשקו במהלך "משחקים" דומים. עוד נכתב בגזר הדין כי רצף מעשיו החמורים של הנאשם נקטע רק עם מות המנוח. בית המשפט הוסיף והפנה לשיקולי ענישה נוספים, ובכלל זאת הצורך בהרתעת הציבור מפני מעשים שכאלה.