אחת מפרשות השחיתות הגדולות במדינה מגיעה לישורת האחרונה: ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, ממתין בציפייה דרוכה להכרעת הדין של בית המשפט העליון בערעור שהגיש יחד עם יתר הנאשמים בפרשת הולילנד. ביום שלישי הקרוב ימסרו את החלטתם שופטי ההרכב המורחב, ואולמרט ידע האם ילך לכלא וירצה את שש שנות המאסר שנגזרו עליו, האם יופחת עונשו והאם השופטים יחליטו לקבל את ערעורו במלואו ולזכות אותו מהפרשה, במסגרתה הורשע בקבלת שוחד. התעדכנו בלייב בלוג מבית המשפט.


את הערעור הגישו שמונה ממורשעי פרשת הולילנד – מלמד אולמרט, ראש עיריית ירושלים לשעבר אורי לופוליאנסקי, מהנדס העיר לשעבר אורי שטרית, חבר מועצת העיר לשעבר אליעזר שמחיוף, איש העסקים דני דנקנר, היזמים הלל צ'רני ואביגדור קלנר, ומאיר רבין, ששימש עוזרו של עד המדינה המנוח שמואל דכנר. על כולם נגזרו עונשי מאסר של בין שלוש לשבע שנות מאסר.  

הרכב השופטים, בראשותו של סלים ג'ובראן ולצדו ניל הנדל, עוזי פוגלמן, יצחק עמית וצבי זילברטל, דנו בערעור בדצמבר אשתקד. בערעור טען אולמרט, באמצעות עורכות הדין נוית נגב ואיריס ניב סבאג, כי בית המשפט המחוזי שגה כאשר הסתמך על עדותו של עד המדינה, שמואל דכנר. הערעור הצביע על חוסר אמינות לכאורה בעדותו ועל הבעייתיות שבכך שבעקבות מותו של דכנר, לא ניתן לבאי כוח הנאשמים לחקור אותו חקירה נגדית. בתשובת הפרקליטות לערעור נכתב כי "הכרעת הדין מבוססת בראש ובראשונה על ראיות עצמאיות שאינן תלויות בעד המדינה".


הערעור קרא תיגר על החלטתו של שפוט בית המשפט המחוזי בתל אביב, דוד רוזן, שהרשיע במרץ 2014 את אולמרט בשתי עבירות של לקיחת שוחד - בגין קבלת סכום של 500,000 שקל מעד המדינה דכנר, באמצעות אחיו של ראש הממשלה לשעבר, יוסי אולמרט וקבלת 60 אלף שקל מעד המדינה באמצעות אורי מסר ושולה זקן, בפרשת הזרע. השופט רוזן קבע כי "יש בכוחה של עדות עד המדינה להבריק ולהאיר הפסיפס העובדתי הנסיבתי המושלם, שנבנה בבית-המשפט". 

השופט גזר על אולמרט שש שנות מאסר. בספטמבר 2014 קיבל בית המשפט העליון את בקשת המורשעים לעיכוב ביצוע גזר הדין, לצורך הגשת ערעור. שנה בדיוק לאחר הגשת הערעור תישמע מחר החלטת השופטים. אם הם יחליטו לדחות את הערעור במלואו, יתחיל אולמרט לרצות את שש שנות המאסר בשבועות הקרובים. השופטים יכולים גם לזכות אותו מאחת העבירות ואז יקוצר עונשו. אפשרות נוספת היא כי ראש הממשלה לשעבר יזוכה באופן מוחלט, מה שיהווה רעידת אדמה במערכת אכיפת החוק והמשפט בישראל.