סערת עצורי דומא נמשכת: רז נזרי, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, הגיב היום (רביעי) לביקורת של סנגוריהם של העצורים בפרשת רצח משפחת דוואבשה בדומא, לפיהן הוא שיבש הליכי חקירה בכך שביקר את העצורים ושוחח עמם במוצאי שבת. במכתב תגובה לעורך הדין עדי קידר מארגון חוננו, הוא דוחה את הטענות לתנאי כליאה וחקירה בלתי הולמים.



על פי המכתב, נזרי הגיע למתקן הכליאה בו מוחזקים החשודים, מתוקף תפקידו כעומד בראש מחלקת ייעוץ וחקיקה (פלילי), המרכזת את נושא הביקורים הרשמיים במתקני הכליאה במשרד המשפטים. "תכלית הביקורים היא לעמוד על תנאי החזקתם של אסירים ועצורים ולוודא עמידה בהוראות הדין", הוא מסביר.



"מתוקף מינויי זה כמבקר רשמי, ועל דעת היועץ המשפטי לממשלה, ערכתי במוצאי שבת, ביקור רשמי במתקן השב"כ. הביקור נערך גם על רקע טענות ותלונות שונות שנשמעו בשבועות האחרונים בדבר תנאי מעצרם ואופן ביצוע חקירתם ולאחר שסברנו, על דעת היועץ המשפטי לממשלה, כי נכון יהיה לבחון את הדברים גם במפגש בלתי אמצעי עם העצורים".



בהמשך מפרט נזרי כיצד שוחח עם העצורים ושאל אותם האם יש להם טענות לגבי תנאי החזקתם. "התרשמותנו היא שמצבם הפיזי והנפשי של העצורים תקין, וכי יש פער משמעותי בין טענות ששמענו ישירות מפיהם ובין חלק ממה שנטען בשמם בפומבי", כותב נזרי.



נזרי מכנה את טענותיו של עורך הדין קידר "מופרכות וחסרות בסיס". כוונתו לדבריו של קידר, כי יש לראות את ביקורו של נזרי בחומרה. "אין המדובר בביקור נימוסים", כתב קידר. "לאור האמצעים הפסולים שאישרת בעצמך והתרת הדם של מרשי לידיהם האכזריות של חוקרי השב"כ, מדירה שינה מעיניך ובצדק".


עורך הדין קידר מזכיר בפנייתו כי הוגשה תלונה לממונה על תלונות נחקרים נגד התנהלותם של חוקרי השב"כ. לטענתו, הביקור של נזרי "והצגת שאלות למרשי מהווה שיבוש הליכי חקירה וגובלת בניגוד עניינים מצדך, כמי שצריך להגן על חוקרי השב"כ".