בית משפט השלום בהרצליה מקיים הבוקר (רביעי) דיון ראשון בתביעת הדיבה שהגיש מני נפתלי, אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה, נגד כמה גורמים בסביבתו של בנימין נתניהו. בפתח הדיון הסביר נפתלי את הסיבה לפנייתו: "התביעה היא הוצאת דיבתי. אנשים חשבו שאני אזרח שאפשר לרמוס אותו, אמרו עלי דברים איומים. עכשיו שזכינו בבית הדין לעבודה, הצד השני חושש. הוצאתי תקדים על תחום העבודה ועכשיו אעשה זאת בתחום הדיבה".



עו"ד דן חי, המייצג אותו, הוסיף: "הדיון היום הוא שלב במלחמה של מני עם שמו הטוב. בסביבתו של ראש הממשלה חשבו שהם יוכלו לרמוס את מני בשביל עוד כמה מנדטים בבחירות". 



על כוונתה של שרה נתניהו לערער, אמר נפתלי: "אני לא ישן, עובד מאד קשה ואני הולך עד הסוף בשביל הצדק. היא יכולה לעשות מה שהיא רוצה. יש לה את הכוח. אני בסך הכל אזרח שרוצה לעבוד ולהתפרנס. אני מזן אחר, גדלתי במושב ואני הולך עם הצדק, אלה דברים שהשרישו לי בבית. אני לוחם - אם יורים עלי אני משיב אש".



בתחילת הדיון, שהתקיים בבית משפט השלום בהרצליה, ביקש בא כוחו של נפתלי, עורך הדין דן חי, לדחות את הדיון עד לקבלת חומרים מצולמים ממסיבת העיתונאים שכינסה סיעת הליכוד לפני שנה בדיוק, ב-17 בפברואר 2015, לאחר פרסום דוח מבקר המדינה בשנה שעברה, שעסק בהוצאות גבוהות של מעון ראש הממשלה. הדברים שנאמרו במסיבת העיתונאים הזאת עומדים במוקד התביעה של נפתלי בגין לשון הרע. 
הדיון עסק רובו ככולו בחסרונם של החומרים, שהיו מאפשרים לבית המשפט להתרשם מהדברים שנאמרו בה על ידי חלק מהנתבעים ושנפתלי טוען בתביעתו שמהווים הצאת דיבה. בתחילת הדיון אמר עורך הדין רון אביב, המייצג שניים מהנתבעים, כי "את האפקט של רעש ביקורתי הוא השיג כבר בהגשת התביעה. אני מבקש שבית המשפט לא יתן יד למניפולציות תקשורתיות". השופטת, לימור ביבי, נזפה בצד של נפתלי וציינה כי "התביעה הוגשה בפברואר 2015. היה די זמן להגיע היום מוכנים".
עורך הדין חי אמר לגבי הנתבעים כי "אני לא רוצה לומר מה יוצא להם מזה שהם מקורבים לראש הממשלה. הם ניסו להסביר את ההוצאות הבלתי נתפסות של מעון ראש הממשלה. ומפנים לאב הבית, כאילו הוא אשם בהוצאות. אני חושב שלתביעה הזאת יש עילה מאד ברורה". 

נפתלי בבית המשפט היום. צילום: אבשלום ששוני

טענות על אלימות: "נפתלי פוצץ לעובדת את הראש"

אתמול עוד ניסו הצדדים להגיע להסדר ביניהם באמצעות גישור, אולם ללא הצלחה. השופטת הזכירה את פסק הדין שניתן בשבוע שעבר בבית הדין לעבודה, לפיו המדינה תשלם פיצויים לנפתלי בגין "העסקה פוגענית" במעון ראש הממשלה. עורך הדין יוסי כהן, פרקליטו של ראש הממשלה ואחד הנתבעים, ציין כי בידיו ,"ראיות להטרדות מיניות", מה שעורר תכונה בקהל שישב באולם. "זאת פגיעה בשמו הטוב של מני!" צעק אחד מהם.
עורך הדין כהן הוסיף כי "ישנם ממצאים שהתקבלו, ראיות שמעידות על כך שהתובע נהג באלימות קשה נגד אחת העובדות, או במילים אחרות 'פוצץ לה את הראש'". "אתה מדבר לתקשורת!" הטיח בו עורך הדין חי. "יש לי שמונה עדים", אמר עורך הדין כהן. "יש תחושה שמי שמגיש תביעה אפשר להגיד עליו הכל", אמרה השופטת ביבי. לסיכום הדיון אמרה כי "על התובע לפרט בצורה מדויקת את האמירה או הפרסום המיוחסים לנתבעים. יתרה מזאת, על התובע לצרף לכתב התביעה את הפרסום, שהרי הוא מהווה את עילת התביעה".
השופטת ציינה שלא די בכך שהנתבעים נכחו במסיבת העיתונאים, אלא שהתביעה טוענת לאמירות אקטיביות של כל אחד מהנתבעים. "לטענת התובע לא היו בידיו הפרסומים המקוריים", המשיכה השופטת, "וזאת אף שפנה לערוץ 1 (שתיעד את מסיבת העיתונאים, מ.ש). לא זו בלבד שטענתו תמוהה, שכן יכול היה לפנות לבית המשפט לקבלת צווים, אלא שיש בכך כדי לעכב את הדיון". 
עם זאת, קבעה השופטת כי "כדי לתת לו את יומו המלא בבית המשפט ולאפשר לו למצות הליך משפטי כנגד מי שלטענתו הוציא דיבתו, הנני נעתרת לבקשת התובע וקובעת כי יש מקום ליתן צו כלפי הערוץ הראשון. יחד עם זאת הואיל ומדובר בצד שלישי, למען הסדר הטוב, הנני קובעת כי הערוץ הראשון יודיע בתוך 10 ימים מהיום האם יש לו התנגדות להמצאת החומר הגולמי שצולם במסגרת מסיבת העיתונאים". הדיון הבא נקבע ל-12 באפריל. 

שרה נתניהו, צילום ארכיון: יונתן זינדל, פלאש 90