בית המשפט העליון החמיר היום (שלישי) בעונשו של ד', הנער שהורשע בהריגת אורגיל מואטי בן ה-17 ברחובות במאי 2012. השופטים קיבלו את ערעור הפרקליטות על קלות העונש שנגזר עליו והשיתו עליו עונש של 12 שנות מאסר בפועל. גם הנער הנאשם ערער על הרשעתו ועל גזר דינו, ערעור ששופטי העליון החליטו לדחות.



"קול דמיו של נער בן שבע עשרה שהומת – כך סתם – בדמי ימיו זועקים מן האדמה", כתבה השופטת דפנה ברק-ארז בהכרעת הדין. "העונש שבו נושא המערער לא ישיבו. עם זאת, יש לקוות כי עונש זה יהווה תמרור אזהרה נוסף בפני מי שנוהגים בקלות ראש בחיי אדם, ואף חמור מכך. ניתן אף לקוות כי המערער ישכיל לעשות שימוש בתקופת מאסרו כדי לעלות סוף סוף על דרך השיקום".



ד' הורשע, יחד עם שניים מחבריו - כולם בני פחות מ-18 בעת המעשה, כי מצאו את אורגיל מואטי בגן ציבורי, שם ישב עם חבריו. הם תקפו אותו על רקע חוב כספי שלטענת אחד התוקפים היה מואטי חייב לו. ד' חתך אותו בסכין יפנית ולאחר מכן החל מואטי להימלט מהמקום. שניים מהנערים דלקו אחריו עד שתפסו אותו. ד' חתך אותו פעמים נוספות וחברו דקר את מואטי בסכין מטבח.



בית המשפט המחוזי, שהרשיע את ד' בהריגה, קבע כי ד' קשר קשר עם חבריו לפגוע במואטי וכי היה לצפות את התוצאות הקטלניות של המעשים, שהוגדרו על ידי בית המשפט כ"מכוערים ומעוררים שאט נפש" וגזר עליו 11 שנות מאסר. היום הוסיפו שופטי בית המשפט העליון, יורם דנציגר, מני מזוז וברק-ארז שנת מאסר נוספת לעונשו. "עסקינן בעבירה חמורה ביותר שתוצאתה מוות, עבירה שבוצעה באכזריות על רקע סכסוך של מה בכך", כתבו בהכרעת הדין.