שינה את דעתו: עורכי דינו של הנשיא לשעבר, משה קצב, הגישו הבוקר (חמישי) לבית המשפט המחוזי בלוד ערעור על החלטת ועדת השחרורים שליד שרות בתי הסוהר, שלא לנכות שליש ממאסרו. זאת לאחר שהצליחו לשכנע את הלקוח שלהם לעשות את הצעד, אחרי שבתחילת השבוע החליט קצב שהוא אינו מעוניין לערער על ההחלטה.



במסמך שהכינו הסנגורים, עורכי הדין ציון אמיר ויהושע רזניק, הם מציינים כי אין חובה על אסיר להביע חרטה כל עוד הוא דבק בגרסתו שלא ביצע את המעשים שבגינם הורשע. במסמך טוען עוד אמיר כי ההחלטה אם אסיר כלשהו, לרבות נשיא המדינה לשעבר, מסוכן נתונה אך ורק בידי שב"ס. לדבריו, מכיוון שבשב"ס לא חושבים שקצב מסוכן, החלטת ועדת השחרורים הייתה שגויה והתקבלה שלא בסמכות.



עורכי דינו של קצב טענו בכתב הערעור, כי החלטת ועדת השחרורים חרגה ממתחם הסבירות והתעלמה משיקולים כבדי משקל". כך למשל טענו הסנגורים ש"ועדת השחרורים לא נתנה משקל הולם לעובדה כי קצב שוהה מאחורי סורג ובריח למעלה מ-4.5 שנים, לגילו המבוגר, לחלוף הזמן מביצוע העבירות בהן הורשע, תפקודו החיובי בתוך מתקן הכליאה ולעובדה כי מדובר בעותר שיוצא לחופשות רבות וארוכות והוכיח כי הוא ראוי לאמון".

עוד נכתב, כי ועדת השחרורים לא התייחסה לעובדה שקצב עמד בפניה עם תכנית שיקומית הולמת וכי הערכת המסוכנות של קצב נמוכה. "כבר נאמר לא אחת כי קצב הדרדר מאיגרא רמא לבירא עמיקתא במובן החריף והבוטה ביותר שניתן לתאר. דבר הרשעתו ושליחתו למאסר ממושך פורסם ברחבי העולם כולו ועניין זה הוסיף על הסבל הרע והבושה שהיתה ועודנה מנת חלקם של הנשיא לשעבר ובני משפחתו", נכתב.

כזכור, בתחילת השבוע אישר בית המשפט לסנגורים ארכה להגשת הערעור. התאריך האחרון להגשת הערעור חל ביום ראשון האחרון, אולם ברגע האחרון חזר בו קצב מרצונו לערער, בניגוד לעצת סנגוריו, והחליט להסתפק בהמתנה להחלטתו של הנשיא ראובן (רובי) ריבלין, ממנו ביקש קצב חנינה.

בין היתר, יודע קצב כי אם תישמע העתירה בפני בית המשפט, הוא יצטרך להגיע לדיון במדי אסיר. בבקשה נכתב כי עורכי דינו "כבר החלו לשוחח עמו לשכנעו כי עליו לשנות את עמדתו ולאפשר להם להגיש את העתירה".