לאחר המתקפה החריפה של לשכת עורכי הדין כלפי בא כוחה של שרה נתניהו, עו"ד יוסי כהן, פרקליטה מגיב ומתנצל. במכתב ששלח הבוקר (רביעי) עו"ד כהן, כתב: "אני מעריך ומכבד את כל הערכאות השיפוטיות ונוהג בהם בכבוד. הביקורת שלי על בית הדין האזורי התמקדה בהליך משפטי מסוים שפגע בזכויותיה של הגברת נתניהו להביא עדים. אין ולא הייתה לי כל כוונה לפגוע אישית בשופטת. אני מצטער אם הדברים הובנו אחרת". דבריו של כהן מתייחסים לגינוי שהביעו מוקדם יותר בלשכת עורכי הדין על דבריו נגד השופטת דיתה פרוז'ינין, שפסקה לטובת עובד מעון ראש הממשלה לשעבר גיא אליהו.



בהודעת תמיכה בשופטת שפורסמה ע"י הלשכה נכתב כי "התבטאויות מסוג זה מצד עורך דין בישראל כלפי בית המשפט הינן בלתי מקובלות ויש להוקיען ולהסתייג מהן. הניסיון להטיל דופי בבית המשפט ולהתגולל על שופטת העושה מלאכתה נאמנה אינו ראוי ואינו מכבד את ציבור עורכי הדין". בלשכת עורכי הדין הדגישו כי הם לא חווים דעה ביחס לפסק הדין עצמו ולתוכנו, וציינו כי הגינוי שלהם הגיע בעקבות דבריו של כהן: "חובה להגן על מערכת המשפט ולהסתייג מכל התבטאות החורגת מכללי הביקורת המקובלים. הסתה והשמצה כלפי שופטת, אשר מטבע הדברים מנועה מלהגיב, אינן מצב שניתן להשלים עמו ולקבלו, ולכן באה תגובה זו". 



"ניסיון להלך אימים"


בהמשך לכך, גם הנהלת מערכת בית המשפט פרסמה הודעת גינוי בעקבות דבריו של עו"ד כהן. בהודעה לתקשורת מטעמם מסרו כי "בתי המשפט ובכללם בתי הדין פוסקים בהתאם לדין ואין עליהם מורא פרט למורא הדין. מערכת בתי המשפט והעומדים בראשה מביעים את סלידתם מן הדברים הקשים וחסרי האחריות אשר נאמרו על ידי עורך הדין יוסי כהן, בא כוחה של משפחת נתניהו. דבריו של עורך הדין כהן, שתפקידו לשמש כקצין בית המשפט, מהווים ניסיון להלך אימים על בתי המשפט בתיקים בעניין מעון ראש הממשלה שאינם חלוטים. בכוונת מערכת בתי המשפט להגיש עוד היום תלונה ללשכת עורכי הדין בעניין התבטאויותיו של עורך הדין".



כאמור, הדברים הגיעו כאמור בעקבות פסק הדין של השופטת פרוזינין מבית הדין האזורי לעבודה בירושלים בתביעתו של גיא אליהו. אחרי פסק הדין התייחס לנושא בתקשורת עו"ד יוסי כהן, פרקליטה של שרה נתניהו, ואמר אז, בין השאר, כי "היחס הפוגעני האמיתי הוא של השופטת פרוז׳ינין שכצפוי התעלמה שוב באופן בוטה ומוטה מעדותה של הגברת נתניהו. המשפט נוהל באופן חד צדדי ולא התאפשר לגברת נתניהו להביא עדים שיפריכו את טענותיו השקריות והמרושעות של גיא אליהו. בכוונתנו לערער על פסק דין שגוי ומוטה זה".



שרה נתניהו. צילום ארכיון: יונתן סינדל, פלאש 90