בימים האחרונים נפגשו נציגי הרשות לשיקום האסיר עם הנשיא לשעבר משה קצב, בניסיון לבחון הכנת תוכנית שיקום עבורו לתקופה שלאחר שחרורו מהכלא. זאת בתנאי שתאושר בקשתו לחנינה מהנשיא, או שיתקבל ערעורו על החלטת ועדת השחרורים מאפריל השנה.



כזכור, הגיש קצב לבית המשפט המחוזי באמצעות פרקליטיו - עורכי הדין ציון אמיר ויהושע רזניק - ערעור על החלטת ועדת השחרורים שלא לאשר את שחרורו המוקדם. במקביל הגישו השניים בקשת חנינה לנשיא ראובן ריבלין. כדי לאפשר את קיום הדיון בבקשתו של קצב בבית המשפט, נפגשו כאמור נציגי הרשות לשיקום האסיר עם הנשיא לשעבר, אלא שבשירות בתי הסוהר ההערכה היא שהתוכנית לשיקומו לא תקרום עור וגידים מאחר שקצב לא ישוחרר לפני תום תקופת מאסרו.



"הודאה היא חלק מתהליך השיקום"

גורמים בשב"ס ציינו כי קצב אינו מודה בביצוע העבירות שבגינן הורשע, וזו הסיבה לסיכויים הנמוכים לשחרורו ולשיקומו. "כיוון שעד היום הוא לא הודה, הוא לא נמצא במסגרת שיקום. לכן תהיה בעיה לבנות עבורו תוכנית שיקום לקראת שחרור מוקדם. אנחנו נעמוד על כך שלא תאושר הבקשה, שכן ההודאה היא חלק מהשיקום ומהנכונות לעבור הליך שיקומי".



כבר באפריל החליטה ועדת השחרורים של שב"ס לדחות את בקשתו של הנשיא לשעבר, ובהחלטתה ציינה מפורשות כי לא זו בלבד שקצב אינו מודה בעבירות שבגינן הורשע, אלא שהוא חש רחמים עצמיים ומאשים את הסביבה במצבו. עורכי דינו אמיר ורזניק סבורים כי ועדת השחרורים שגתה בהחלטתה, שכן לשיטתם ניכוי שליש מעונש מאסר אינו תלוי בהודאה באשמה.