שירי סובול, הנאשמת ברצח אחותה התאומה, הילי סובול, יחד עם בן זוגה דוד ערן, תשוחרר למעצר בית, כך קבעה הבוקר (שלישי) שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, רות לבהר שרון. בכך ביצעה השופטת את החלטת בית המשפט העליון, כי יש לבחון חלופות מעצר לסובול בת ה-18. עם זאת, הפרקליטות, שהתנגדה לבקשה לשחררה ממעצר, ביקשה עיכוב ביצוע, על מנת לערער על ההחלטה. השופטת אישרה עיכוב השחרור ב-48 שעות.



השופטת לבהר שרון דחתה את בקשת הפרקליטות להשאיר את סובול במעצר עד תום ההליכים המשפטיים נגדה. התובעת, עורכת הדין זהר דולב מפרקליטות מחוז תל אביב, התייחסה לפני הדיון למצב הכואב שנוצר במשפחתה של סובול, ואמרה: "אנחנו מבינים שמדובר במצב קשה מאד למשפחה, אם שבת אחת שלה נרצחה באופן אכזרי ביותר ובתה השנייה מואשמת ברצח הזה ונמצאת במעצר, אבל יש להותירה במעצר".



על פי החלטת השופטת, תשוחרר סובול לבית דודתה, בתנאים מגבילים. אולם בכך לא הסתיים המעצר של הצעירה. הפרקליטות ביקשה לעכב את ההחלטה ולערער עליה. בעוד יומיים יתקיים דיון בערעור.



הילי סובול ז"ל. צילום: הרשתות החברתיות
הילי סובול ז"ל. צילום: הרשתות החברתיות



מכתב האישום שהוגש נגד סובול וחברה, דוד ערן, עולה לכאורה כי סובול השפיעה, תכננה וצפתה ברצח אחותה, הילי סובול, מבלי לעשות דבר. כתב האישום מפרט כיצד במהלך השנים, חוו התאומות בנות ה-18 מריבות וסכסוכים רבים ונוקבים.



בין שירי לבין ערן התנהלה בשנתיים וחצי שקדמו לרצח מערכת יחסים רומנטית. על פי כתב האישום, לשירי הייתה יכולת השפעה רבה על בן זוגה והיא אף הייתה מודעת לכך ש"יעשה כל שתבקש ממנו".



עוד על פי כתב האישום, בחודשים שקדמו לרצח, קשרו השניים לרצוח את הילי. ב-18 בפברואר, הם החליטו לממש את תכניתם, כשאמן של התאומות לא הייתה בביתן, בשכונת נחלת יצחק בתל אביב. לצורך כך הם הצטיידו בשני סכינים, בכפפות ובבגדים להחלפה. ערן פגש את הילי בכניסה לדירה, שם דקר אותה למעלה מ-130 דקירות, בכל חלקי גופה, "בידיעתה ובהסכמתה" של שירי. כל אותה העת צפתה האחות במתרחש.



מחוות דעת פסיכיאטרית שהוגשה לבית המשפט בעניינה של סובול ופורסמה לראשונה במעריב, עולה כי היא כשירה לעמוד לדין בגין רצח אחותה התאומה. בבית החולים אברבנאל נקבע כי היא מבינה את מעשיה לכאורה והבינה אותם גם בשעה שביצעה אותם. עם זאת, התפקוד הקוגניטיבי שלה נמצא גבולי ובזמן הקרוב ייערכו לה בדיקות נוספות, כדי לקבוע את מצבה השכלי.