כתב אישום יוצא דופן הוגש היום (חמישי) לבית משפט השלום לנוער בירושלים. נער בן 13 וחצי ממחנה הפליטים שועפאט נתפס כשברשותו אקדח 9 מ"מ, בפנימייה בה הוא לומד. עוד עולה מכתב האישום כי הנער הספיק לירות באקדח כדור אחד, להנאתו. לא ברור עדיין כיצד הגיע הנשק לביתו ואיך נער בגילו הצליח להפעיל נשק חם.



על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עורכת הדין עינת ברוכי יריב מפרקליטות מחוז ירושלים, לפני כשבועיים, לקח הנאשם, ששמו נאסר בפרסום בשל היותו קטין, מביתו במחנה הפליטים שועפאט, אקדח 9 מ"מ ושתי מחסניות, אחת מהן טעונה בכדור, והגיע להר סמוך לענאתא. שם כנראה החליט הנער לנסות את הנשק וירה באקדח כדור אחד.



לאחר מכן, נסע עם האקדח ושתי המחסניות לפנימייה במזרח ירושלים, בה הוא מתגורר. הנאשם החביא את האקדח והמחסניות בארון ולאחר מכן בתעלת המזגן בחדרו בפנימייה. אך האקדח שנראה במערכה הראשונה - יצוץ שוב בהמשך. בשבוע שעבר, בשעות הערב, החל הנער להתפרע בפנימייה, כאשר האקדח ובתוכו מחסנית על גופו והמחסנית השנייה בכיס מכנסיו. כך נחשף דבר הימצאות האקדח ברשותו, והוא נעצר.



"במעשים המתוארים, השתמש הנאשם בכלי יריה שבהחזקתו בדרך נמהרת או רשלנית שיש בה כדי לסכן חיי אדם או לגרום לו חבלה וכן נשא נשק ותחמושת בלא רשות על פי דין להחזקתם", נכתב בכתב האישום. הפרקליטות מייחסת לו ביצוע עבירות של החזקת ונשיאת נשק, החזקת ונשיאת תחמושת ומעשה פזיזות ורשלנות. עם זאת, כנראה שנמנע אסון כבד יותר, מידיו של נער צעיר, שנשא עמו נשק קטלני.