"למה אבא, למה?": בית המשפט המחוזי בירושלים עסק היום (חמישי) במקרה מזעזע שאירע לפני כשבועיים ובו אב ניסה לרצוח את בתו הקטינה באמצעות מספריים. פרקליטות מחוז ירושלים (פלילי), הגישה כתב אישום נגד האב, תושב ירושלים בן 39, בגין ניסיון רצח של בתו בת העשר ותקיפת איש צוות רפואי.



על פי כתב האישום, בסוף חודש אוגוסט בשעה 17:00, שהו שתי בנותיו של הנאשם בחדרן בבית ועסקו בהכנת כלי הכתיבה לקראת פתיחת שנת הלימודים. בשלב מסוים, נכנס האב לחדר, בעת שבתו בת ה-10 שכבה על מיטתה וצפתה בטלוויזיה כאשר לצידה היו מונחים זוג מספריים. מכתב האישום עולה כי האב נטל את המספרים ודקר את הילדה כעשר דקירות בצדו השמאלי של בית החזה ובידה הימנית, זאת במטרה להרוג אותה.



הילדה אשר הופתעה ממעשיו של הנאשם צעקה לעברו: "למה אבא, למה?". בשלב זה השליך הנאשם את המספריים ועזב את הילדה פצועה ומדממת, הלך אל הסלון והתיישב על הספה בזמן שבני המשפחה ושכנים הזעיקו את כוחות ההצלה על מנת לטפל בה. כתוצאה מפגיעות אלו הובהלה הילדה לבית החולים, הורדמה והונשמה והוכנסה לחדר ניתוח על מנת לעצור את הדימום הפנימי הרב בגופה.



חדר מיון, ארכיון, פלאש 90
חדר מיון, ארכיון, פלאש 90



באותו היום, לאחר שהאב נעצר, הוא הובא אל בית החולים "כפר שאול" להסתכלות במחלקה הפסיכיאטרית. שלושה ימים לאחר מכן, במהלך ההסתכלות, הוצא הנאשם אל החצר כדי לעשן. עובד בית החולים, אשר ראה את האב בחצר, העיר לו ולשוטרים שהיו עמו כי מטופל אשר מצוי בהסתכלות אינו יכול לשהות בגינה. בתגובה, הכה הנאשם את העובד בצדו השמאלי של פניו וצעק לעברו "עוף מפה".



עוד עולה מכתב האישום כי האב השתולל עד שנאזק על ידי השוטרים ואנשי הצוות הרפואי אשר היו במקום. העובד, שחש ב"צלצולים באוזנו", הובהל לבדיקה בבית החולים ובכתב האישום נכתב כי "במעשיו המתוארים לעיל, ניסה הנאשם לגרום למותו של א' בכוונה תחילה והכה אדם שלא כדין".



"רואה את אלוהים"


כזכור, לחוקרי המשטרה סיפרה כי האם לאירוע לא קדם כל ויכוח, וכי היא ישנה באותם רגעי זוועה. לדבריה, בן זוגה לסוג של התקף חרדתי נפשי, וטען בפניה כי הוא רואה את אלוהים והוא מקבל הנחיות ממנו. בת הזוג הוסיפה כי היא פנתה ביחד עם בן זוגה ל"טרם" (טיפול רפואי מהיר), ולטענתה ייתכן כי כתוצאה מהתקף בלתי נשלט, בן הזוג גרם לה לחבלות קשות. 



בין בני הזוג לא קדם לאירוע חריג, למעט אותו מקרה, כשב-2013 היה איום כלפי ילדיו ובעקבות אותם איומים, הורחק החשוד מבית המשפחה ומילדיו. על פי עדות של בת הזוג, שנתמכת בעדויות נוספות, הבעל לקה באחרונה בהתקף, ככל הנראה נפשי, והוא אף הובל לקבלת טיפול לקבלת אירוע. המשטרה תמצה את החקירה עד תום".



ד"ר לימור עציוני, מחברת הספר "רצח ילדים על ידי הוריהם" וסגנית דיקן מכללת שערי מדע ומשפט התייחסה למקרה ואמרה כי "ילד מרגיש בביתו בטוח ומוגן ואינו מעלה על דעתו שאביו עלול ליטול את חייו. זעקת הילדה 'למה, אבא, למה?' מבטאת יותר מכל את חוסר הישע של ילדים קטינים הנפגעים על ידי הוריהם בביתם, במבצרם, במקום הבטוח ביותר עבורם. במקרה זה הילדה לא קיפחה את חייה אך אנו יודעים על מקרים רבים אחרים שבהם התוצאה היתה טרגית וקשה מנשוא. שאלות רבות עולות בהקשר זה: האם האב מוכר לרשויות כבעל אלים? מסוכן? אולי חולה נפש? האם היו סימני אזהרה מוקדמים ועוד  שאלות קשות שלאורך ההליך המשפטי יינתן לחלקן מענה ורובן תשארנה ללא מענה לעולם".