רוב החקירות בעניינו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ייסגרו עד סוף חודש אוקטובר, כך דווח היום (רביעי) בערוץ 10. על פי הדיווח, היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, צפוי לסגור את מרבית החקירות שמתקיימות כיום נגד נתניהו, בגלל התיישנות או אי הגעה לרף פלילי. עם זאת ציינו הגורמים כי ממרבית התיקים ישנה תחושה רעה על התנהלות נהנתנית ולא ראויה, אך לא כזאת שתאפשר הגשת כתב אישום.



הגורמים ציינו כי ישנה חקירה אחת, אשר לא פורסמו פרטים בקשר אליה, אשר אין בכוונת מנדלבליט לסגור בינתיים, אם כי אין זה אומר כי ישנו כתב אישום מוכן. כמו כן ציינו הגורמים כי משטרת ישראל ממשיכה לחקור ולאסוף עדויות ומסמכים בנוגע לפרשיות ואף ייתכן שנתניהו עצמו ייזומן למסור עדות באחת הפרשיות, אך לא כנחקר.



אביחי מנדלבליט. צילום: אמיל סלמן, פלאש 90
אביחי מנדלבליט. צילום: אמיל סלמן, פלאש 90




כזכור, במסגרת הבדיקות האחרונות נגד ראש הממשלה עלה חשד מרכזי לעבירה של ניסיון לקבלת שוחד. לפי החשד, ראש הממשלה ביקש צורה מסוימת של שוחד מגורם כלשהו, אך לא קיבל אותו בפועל. מדובר על חשד אישי נגד ראש הממשלה, ולא בעניין שבוצע דרך אשתו או בנו כפי שפורסם בעבר. אין חשש כי על העבירה לכאורה קיימת התיישנות. 



נתניהו הכחיש כי עבר על החוק במהלך כהונתו ואף האשים את התקשורת ברדיפה פוליטית: "מאז ניצחון נתניהו בבחירות האחרונות, ואף עוד לפניהן, גורמים עויינים לראש הממשלה עושים מאמצים כבירים כדי להביא להפלתו של ראש הממשלה על ידי הטחת האשמות סרק נגדו. גורמים אלה בתקשורת, וסוכניהם, מפעילים לחצים בלתי פוסקים על המשטרה, הפרקליטות והיועץ המשפטי לממשלה כדי שייפתח בחקירה פלילית נגד ראש הממשלה. טענות הסרק שלהן הן שקר מוחלט והן מתעררות כעורבא פרח. אנו חוזרים ואומרים - לא יהיה כלום, כי אין כלום", הגיב נתניהו.