בית משפט השלום בירושלים גזר היום (שני) שנתיים מאסר בפועל לחמיס סלאיימה, תושב ואדי ג'וז, שהואשם בגרימת מוות ברשלנות והסעת שוהה בלתי חוקי, בפיגוע בשער שכם בו נרצחה שוטרת מג״ב, הדר כהן ז"ל. על פי כתב האישום, ב-3 בפברואר השנה, הסיע הנאשם שלושה תושבי ג'נין ללא אישור שהיה בישראל כדין אל שכונת עיסוויה שבירושלים. 



הנאשם המתין לשלושה עד שעברו את גדר ההפרדה באמצעות חבל, כשהם לבושים בגדים מכובדים ומדיפים ריח של בושם וביד כל אחד מהם שקית תפוחה. הנאשם הסיע את השלושה לשכונת עיסוויה, שם הם ירדו מהרכב בסמוך למסגד ועזב את המקום.



לאחר מכן הגיעו השלושה לשער שכם בירושלים. שם הם ביצעו פיגוע ירי ודקירות. השוטרת הדר כהן מתה כתוצאה מהירי, שוטרת נוספת נפצעה כתוצאה מדקירות סכין.



בגזר הדין התחשב השופט בעובדה כי מדובר בהסתבכות פלילית ראשונה של הנאשם ובעובדה שהביע חרטה, אך ציין כי גם לאחר הפיגוע המשיך להסיע שב"חים. הוא גזר על סלאיימה שנתיים מאסר בפועל ועוד שבעה חודשי מאסר על תנאי.



עו״ד בני ליבסקינד, מפרקליטות מחוז ירושלים, מסר, כי "מקרה זה ממחיש ביתר שאת את פוטנציאל הנזק והמסוכנות בהסעת שוהים בלתי חוקיים, שכן בעקבות הסעת שוהים בלתי חוקיים - התרחש הפיגוע הרצחני ונגרם מותה של שוטרת ופציעתה של שוטרת נוספת". לדבריו, "חומרת המעשה משמעותית במיוחד, שכן גם הפיגוע לא הרתיע את הנאשם, והוא המשיך להסיע שוהים בלתי חוקיים גם לאחר המקרה".