פרקליטות מחוז חיפה הגישה היום (חמישי) לבית המשפט השלום לתעבורה בעיר כתב אישום ובקשה לפסילת רישיון נהיגה נגד בייליין מקונן בן 44 מחיפה - נהג אוטובוס בחברת "אגד" לשעבר אשר גרם לתאונה הקטלנית לפני כחצי שנה במנהרות הכרמל, שבה נהרגה אור אלבז ז"ל, בת 17 במותה, ונפצעו מרבית נוסעי האוטובוס, 13 מהם באופן קשה. כתב האישום מייחס לנאשם עבירות של גרימת מוות ברשלנות, נהיגה ברשלנות, ריבוי עבירות של גרימת נזק לאדם ולרכוש וסטייה מנתיב נסיעה. זאת לאחר שבאחת החקירות בהן לקח חלק טען מקונן כי כשל באוטובוס הוא שהביא לתאונה, טענה ממנה התנערה חברת "אגד" בהמשך.



אור אלבז ז"ל. צילום: באדיבות המשפחה



מעובדות כתב האישום שהוגש באמצעות עוה"ד רונית גרניק-סופר עולה כי ביום 21.4.16, במסגרת עבודתו, הוטל על מקונן להסיע נוסעים בקו 101 של "אגד" מתחנת "מרכזית חוף הכרמל" ועד לתחנת "מרכזית המפרץ". בסביבות השעה 19:50 יצא מקונן מתחנת מרכזית חוף הכרמל והחל בנסיעה במסלול הקו. בהגיעו לתחנה הממוקמת סמוך לקניון חיפה, עצר מקונן בתחנה והעלה נוסעים נוספים, אשר נאלצו לעמוד בצפיפות במעבר ובקדמת האוטובוס, מפאת היעדר מקומות ישיבה פנויים באוטובוס. במהלך הנסיעה ביקש מהנוסעים העומדים להתקדם לחלקו האחורי של האוטובוס מפאת הצפיפות, וכן ביקש מהנוסעים שטרם שילמו להעביר אליו את התשלום עבור הנסיעה.



תאונת האוטובוס. צילום: דוברות איחוד הצלה



עוד עולה כי סמוך לשעה 20:05, בהמשך לנסיעתו במסלול הקו בכביש 23, נכנס מקונן למנהרות הכרמל לכיוון מזרח, ובהגיעו לק"מ 1.8 של הכביש, בעודו נוסע בישורת, סטה מקונן עם האוטובוס ימינה לעבר מפרץ חירום ופגע בעוצמה בדופן קיר המנהרה עם חלקו הקדמי ימני של האוטובוס. מעוצמת המכה נהדף האוטובוס שמאלה ופגע עם חלקו הקדמי שמאלי בדופן קיר המנהרה מצד שמאל של הכביש, שם נעצר.



כאמור, כתוצאה מהתאונה נגרם מותה של המנוחה אור אלבז ז"ל, בת ה-17. עוד נחבלו מרבית נוסעי האוטובוס, מהם 13 כאמור באופן קשה. בנוסף נגרם נזק כבד לאוטובוס וכן לדפנות המנהרה. הפרקליטות מבקשת מביהמ"ש להורת על פסילת רישיונו של הנאשם עד לתום ההליכים המשפטים נגדו.