משפטה של רייצ'ל רז-ריסבי, מתאמת קשרי החוץ של ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, שנאשמת בפרשת ראשונטורס, יימשך – כך קבע היום (שני) בית המשפט המחוזי בתל אביב. השופט רפי כרמל דחה את טענותיה, לפיהם היא פעלה בתום לב ולא חשבה כי היא מבצעת עבירה פלילית, וכי התחלת המשפט, שבע שנים לאחר הגשת כתב אישום, היא "עינוי דין".



רז-ריסבי הועסקה במשך שנים בתפקיד "מתאמת קשרי החוץ" של אולמרט. על פי כתב האישום, היא ביצעה עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, רישום כוזב במסמכי תאגיד ומרמה והפרת אמונים, בכך שהשיגה מימון עודף ל-15 נסיעות של אולמרט לחו"ל, מארגונים ומהמדינה. בסך הכל, על פי כתב האישום, הניבו מעשי המרמה של רז-ריסבי עודפי מימון בסכום של כ-92,000 דולר. כתב אישום כבר בשנת 2009, אולם רק כעת, לאחר דחיות רבות, הן בשל מחסור בכוח אדם והן בשל ההמתנה לסיום משפטו של אולמרט, ניתן האות לחידוש משפטה.



בדיון קרא סנגורה של רז-ריסבי, עורך הדין אשר אוחיון, לפרקליטות לחזור בה מכתב האישום, זאת לאור פסק הדין של אולמרט בבית המשפט העליון. "השופטים קבעו נחרצות שהנאשמת אמינה ופעלה בתום לב לאורך כל הדרך", אמר. "זה לא צודק לייגע את הציבור ואת הנאשמת במשפט כה ארוך".



מנגד טען התובע, עורך הדין אורי קורב מפרקליטות מחוז ירושלים, כי אין קשר בין תוצאות המשפט של אולמרט לבין מצבה של רז-ריסבי. "אני מזכיר שבפרשה הורשעה נאשמת נוספת – שולה זקן", ציין. "בית המשפט קבע כי הנאשמת, יחד עם זקן, ביצעה מרמה של הארגונים". עורך הדין קורב ביקש להוסיף לרשימת עדי התביעה את זקן עצמה.



השופט כרמלי קבע שהבקשה תידון בהמשך. עוד ציין השופט כי "אכן חלף זמן רב מרגע הגשת כתב האישום ועד היום, לעובדה זו יתכן שיבוא משקל, אם וכאשר הנסיבות תחייבנה זאת". באשר לטענה כי נקבעו ממצאים בנוגע לעדותה של רז-ריסבי בתיקו של אולמרט, הוסיף השופט כי "אין בכך להשליך על ביטול כתב האישום מיני וביה כנגד הנאשמת". השופט קבע כי רז-ריסבי תמסור מענה לכתב האישום בדצמבר.