אילן ראובן הוא עבריין שנושא באמתחתו 13 הרשעות בגין עבירות מרמה והונאה. השבוע; כל מסתבר, התברר כי הוא לא משפר את דרכיו בבית הסוהר, ולא בוחל בשום אמצעי גם כשהוא מרצה עונש מאסר בכלא דמון. מבין כותלי הכלא המשיך עבריין מרמה סדרתי להוליך שולל עובדים זוטרים ואחראים משמרת ברשתות בתי קפה ומסעדות , אחרי שרכש את אמונם, התחזה למנהל בכיר באותן רשתות והפנה אליהם שליח מטעמו שקיבל לידיו עשרות ואולי אפילו מאות אלפי ש"ח. 


כשהוא עושה שימוש בטלפון הציבורי יצר ראובן קשר עם מספר בתי עסק, מסעדות ובתי קפה המשתייכות לרשתות גדולות הציג עצמו כבעל תפקיד בכיר תוך שהוא מנצל את העובדה שעובדי הסניפים אינם מכירים את בעלי התפקידים הבכירים ברשתות. החשוד רכש את אמון העובדים ומנהלי המשמרת כשהתעניין לגבי הנעשה בסניף, השירות ללקוחות, בחן את נוכחות האורחים במקום ובירך לשלום.

זמן קצר לאחר מכן יצר קשר עם עובדים איתם שוחח כל פעם בסניף או ברשת אחרת, ועדכן כי במקום אמורה להתבצע ביקורת של רשויות המס ויש לאסוף את המזומנים מהקופות ולמסור אותם לשליח מטעמו שיגיע תוך דקות לסניף. העובדים שהאמינו לאמירותיו נפלו במלכודת שטמן להם ומבלי שערכו בדיקה מול מנהליהם מסרו לידי שליח את סכומי הפדיון.

בעקבות תלונה שנפתחה ביחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז המרכז במשטרה התנהלה החקירה ובמהלכה עלה החשד לפיו ראובן , הצליח לדלות מאותם סניפים גם מספרי כרטיסי אשראי תוך שהוא מתחזה בטלפון לנציג של חברת האשראי. החקירה כולה התנהלה כבר משלביה הראשונים תוך שיתוף פעולה עם שירות בתי הסוהר ואתמול כאמור נעצר החשוד לו מייחסים במשטרה עבירות מרמה בנסיבות מחמירות, הונאה בכרטיסי חיוב, התחזות וקשירת קשר להונות. 

גורם במשטרה ציין: "מדובר בעבריין מרמה מתוחכם שלא בחל באמצעים וביצע עבירות חמורות בעודו מאחורי הסורגים. אנחנו עושים כעת מאמצים לאתר את אותם שליחים שהובילו את הכסף מהסניפים והרשתות כדי למצוא את מיקומם של הכספים הללו".