סוכן משטרתי בשם ד' שפעל במהלך החודשים האחרונים בגזרת ירושלים הוביל להפללתם של 28 חשודים, ביניהם ארבעה יעדים של המשטרה בתחום עבירות הסמים שאמורים היו לשהות במעצר בית. במהלך הפעלתו רכש הסוכן הסמוי 10 ק"ג של סמים מסוג מריחואנה הידרו, 100 גרם קוקאין, עשרות גרמים של סם מסוג MDMA וכן למעלה מ-20 ק"ג פלטות חשיש. היום (שלישי) פשטו בלשי ימ"ר ירושלים, שוטרים מהמחוז, לוחמי מג"ב ומתנדבים על מתחמים, בתי עסק ודירותיהם של 28 חשודים ביניהם קטין בן 17 וביצעו את מעצרם בגין עבירות של סחר בסמים והפצת סמים.



במסגרת התמודדות של המשטרה ולחימתה בפשיעה החמורה, הופעל בשמונת החודשים האחרונים אותו סוכן שהוטמע בקרב מחוללי הפשיעה באזור ירושלים. הוא רכש את אמונם של הסוחרים וביצע מולם עשרות עסקאות סמים גדולות. מפעיליו במשטרה הבינו כי מדובר בצעיר שגדל במשפחה נורמטיבית, שלא חווה מעולם קשר עם עולם הפשע ושאף לשרת במשטרה, והכשירו אותו במשך מספר חודשים לתפקידו החדש תוך לימודו אודות העגה העבריינית, מושגים מעולם הפשע, התנהגות נדרשת, שפת גוף, שינוי דפוס הדיבור ועוד.



חלק מהסמים שנתפסו. צילום: דוברות המשטרה
חלק מהסמים שנתפסו. צילום: דוברות המשטרה



רכש את אמונם של הסוחרים וביצע מולם עסקאות. צילום: דוברות המשטרה
רכש את אמונם של הסוחרים וביצע מולם עסקאות. צילום: דוברות המשטרה


"במקצוע הזה צריך המון אומץ"



"כחלק מההטמעה של הסוכן בין העבריינים השתמש הסוכן בקודים ובעגה העבריינית לרכישת הסמים, ששימשה כשפה שגורה בין השוטר הסמוי לבין הסוחרים גם בשיחות טלפוניות וגם בתכתובות הודעות וואטסאפ", כך אומרים במשטרה.



לפנות בוקר בתום פעילותו של השוטר הסוכן הסמוי, העניק מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי, תעודת שוטר ואקדח אישי לסוכן שהפך להיות שוטר מן המניין. מפקד המחוז הודה לסוכן על פעילותו האמיצה והמסורה ותרומתו למיגור הפשיעה והשימוש בסמים בירושלים. מפקד מחוז ירושלים ציין כי "כל מה שקורה בירושלים בתקופה האחרונה זה תוצאה של עשיה, מיקוד, חתירה למגע, של חוסר וחשש וכך אנו מייצרים את השקט הזה. שקט שלא בא סתם. במקצוע הזה צריך המון אומץ, וד' היית במקום הזה. זה התמצית של העשייה ותמצית של האומץ האישי וזו הגאווה הגדולה, ועל כך הערכתנו והצלחה".



"השתמש בקודים ובשפה עבריינית". צילום: דוברות המשטרה
"השתמש בקודים ובשפה עבריינית". צילום: דוברות המשטרה



השוטר שפעל כסוכן סמוי אמר: "אני מבקש להודות לכל מי שליווה אותי לכל אורך התקופה ותמך בי וסייע בידי להגשים חלום ולהתגייס למשטרת ישראל. אני מאמין ומקווה שפעילותי תביא שקט וביטחון לתושבים הנורמטיביים ותמנע התדרדרות של תמימים ובעיקר בני נוער למעגל הפשיעה".