אלון חסן היה "השמן"; ערן מלכה ורונאל פישר רימו אותו – כך העידה היום (שני) ע', מזכירתו לשעבר של עורך הדין פישר ומי שמשמשת עדת המדינה במשפט השוחד, בו מואשם גם קצין המשטרה הבכיר לשעבר. בשבוע שעבר החל בבית המשפט המחוזי בירושלים שלב ההוכחות במשפט, עם עדותה של ע', שסיפרה בבית המשפט בגוף ראשון כיצד היו מלכה ופישר סוחרים במידע פנימי של חקירות משטרתיות תמורת בצע כסף.



ע' העידה מול עיניו של מי שהייתה אשת סודו, עורך הדין פישר. היא סיפרה כיצד הפך חסן, יו"ר ועד העובדים בנמל אשדוד, ללקוח של משרד עורכי הדין שלו. "אלון חסן הגיע למשרד, לאחר פרסום כתבה אודותיו בחדשות 2, נזכרה. "הוא הגיע אלינו כדי לברר על הגשת תביעת לשון הרע". המזכירה חשפה כי כינויו של חסן במשרד היה 'השמן'. הוא ידע שמתנהלת חקירה בעניינו", חזרה על הדברים, שהביאו לחתימה עמה על הסכם עדת מדינה ולהסתבכות של פישר ומלכה.



בהמשך סיפרה ע', שהיתה אשת סודו של פישר, כיצד ביקש הבוס שלה לרמות את חסן ולהציג לו מצג שווא, לפיו שני תיקים נגדו, שבמשטרה החליטו לסגור, נותר פתוחים עדיין - כל זאת על מנת לגבות ממנו כספים לטובת סגירתם. "הוא ביקש מידע על החקירות", העידה ע'. "אני יודעת שהתקיימה פגישה, שבה רונאל הציג דברים לחסן. שמעתי אותם מדברים".



לדבריה, "התכנית הייתה להגיד לו ששני תיקים, שבפועל לא הולכים להיחקר או נסגרו - יחקרו אותם". מדובר בתיקים שהמשטרה לא התכוונה לחקור - כך על פי מידע שהעביר מלכה, על פי עדותה של ע'. "פישר אמר לחסן שהם כן מתכוונים לחקור אותם, למרות שערן אמר שהמשטרה לא מתכוונת לחקור", העידה. "רונאל אמר את זה כדי להלחיץ את חסן. כך רונאל יוכל להגיד לו שהוא ידאג לסגור את התיקים וחסן ישלם תמורת זה".



ע' גוללה את האירועים סביב פיצוץ הפרשה. "יום לפני המעצר עבר מידע, שלפיו, למחרת, אלון הולך להיעצר. עבר חומר במייל ואני הדפסתי ושמתי אצל רונאל". "אילו חומרים היו שם?" שאלה התובעת. "אני לא יודעת, כי לא הייתי מסתכלת. סביר להניח שחומרים משטרתיים", השיבה העדה.



ע' הוסיפה וסיפרה כי "ערן אמר לא לספר כלום לרונאל, ולא לעשות דבר עם המידע, כי זה היה מסוכן מידי. חסן היה תחת מעקבים והאזנות, לדבריו של ערן. בכל זאת הלכתי וסיפרתי לרונאל, כי הוא היה הבוס שלי. הוא רצה לזמן את חסן לפגישה וביקשתי ממנו לא לעשות זאת, כי הבטחתי לא לספר וכי המשטרה מאזינה לחסן. החקירה הייתה סמויה בשלב הזה".



את יום המעצר תיארה ע' כך: "נסענו לקחת כסף מחסן. המתנו ברכב שלי ורונאל עוד לא הגיע, אז התיישבנו בבית קפה. הגיעו שני חוקרים של המחלקה לחקירות שוטרים וביקשו שנתלווה אליהם".