בצעד יוצא דופן הואשם היום (ראשון) איש העסקים קובי בן-גור בבית משפט השלום בתל אביב במרמה כלפי בית המשפט, לאחר שזייף מחלת אלצהיימר, בניסיון להשיג הקלה בעונשו, בגין הרשעתו בפרשת רשות המסים. עוד הואשם כי קיבל במרמה מהביטוח הלאומי קצבה חודשית והכרה בנכותו. במקביל, הודיעה הפרקליטות לבית המשפט על הסדר טיעון שעליו חתמה עם בן-גור, במסגרתו הוא יודה בעבירות וייגזרו עליו חודשיים מאסר בפועל, שירוצו בעבודות שירות, כמו כן תשלום קנס על סך 150 אלף שקלים. בנוסף, יהיה עליו להשיב לביטוח הלאומי כ-200 אלף שקלים שקיבל מהם במרמה.



בפרשת "רשות המסים" הנודעת, הורשע בן גור במסגרת הסדר טיעון בשתי עבירות של מתן שוחד לראש רשות המסים דאז, ג'קי מצא, ובשתי עבירות של שידול להפרת אמונים. מכתב האישום שהוגש נגדו היום עולה כי כדי לחמוק ממאסר בפועל ולרצות עבודות שירות בלבד, הגיש בן-גור לבית המשפט מסמכים שונים המעידים על מצבו הבריאותי ההולך ומידרדר. בין היתר, נכתב כי הוא סובל מדמנציה אשר פוגעת בכושר שיפוט המציאות שלו, מתקשה לדאוג לצרכיו הבסיסיים וזקוק לליווי בני משפחתו לאורך כל שעות היום, זאת בשעה שבן-גור מעולם לא חלה במחלה זו. לעומת זאת, כאשר התייצב הנאשם בפני הממונה על עבודות השירות, הוא הצהיר כי מצבו הבריאותי תקין.



קיבל במרמה 205 אלף שקלים


בן-גור אף הופיע עם אשתו בפני ועדה רפואית מטעם המוסד לביטוח לאומי לאבחון פסיכיאטרי, שם הציג מצג שווא כאילו הוא סובל מתסמיני אלצהיימר ואינו יכול להשיב לשאלות פשוטות. בשל מצגי השווא, קיבל בן-גור במרמה מהביטוח הלאומי בסך הכל כ-205 אלף שקלים. מדובר באחד המקרים הבודדים, אם בכלל, בהם מוגש כתב אישום בנסיבות של מרמה כלפי מערכת המשפט. אך גם במקרה הזה, אם יקבל בית המשפט את הסדר הטיעון, יסתפק בן-גור בעבודות שירות בלבד.



כזכור, בפרשת "רשות המסים" היו מעורבים כ-25 חשודים בהם בכירים ברשות המסים, אנשי עסקים ושולה זקן, שנחקרו במסגרת הפרשה החמורה, בה התעורר חשד לשוחד שקיבלו בכירים ברשות בתמורה לקידום אינטרסים של אנשי עסקים. בין הנחקרים היה גם איש העסקים קובי בן-גור, שהשפיע על לא מעט מינויים ברשות המסים.