נגן להקת הברירה הטבעית אילן בן עמי הורשע הבוקר (שלישי) בבית המשפט המחוזי בתל אביב ברצח אשתו, המסעדנית דפנה בר ציון ז"ל, באירוע שהתרחש בשנת 2014 וזעזע את המדינה. בהחלטתם קבעו השופטים כי בן עמי פעל "מתוך קנאה" ודנו אותו למאסר עולם. לאחר ההכרעה הנחרצת, ביקשו בני משפחתה של בר ציון להודות לשופטים.



גיסה של בר ציון אמר כי "התובעת נלחמה כאילו דפנה הייתה אחותה. עברו שנתיים וחצי מאז לקחו לנו את היקר מכל. הכרעת הדין הייתה מאוד חדה ואני שמח שהשופטים ראו את כל השקרים של הנאשם". עוד הוסיף: "אנחנו מאד מתגעגעים לדפי, הוא ילך לכלא ואנחנו נישאר עם הגעגוע".



מאיה ברניצקי, חברתה של בר ציון, הוסיפה: "הכרתי את דפנה שנים דרך העיר, אבל בארבעת החודשים האחרונים לחייה הקשר בינינו התחזק על רקע מקצועי ואישי. היא הייתה אישה מלאת אור, אמנית, פייה, היה בה תמיד את הקוליות הזאת של אשת עסקים בעולם של גברים בשילוב עם אישה רגישה, רכה וטובה".



התובעת, עו"ד יעל הראל מסרה לאחר ההחלטה: "בית המשפט קיבל את עמדתנו והרשיע את הנרשם ברצח בכוונה תחילה. הנאשם קינא למנוחה, הצר את צעדיה וניסה להחזירה אליו לאחר שהובהר לו באופן סופי שלא תחזור להיות בת זוגו. הוא הטיח בראשה פטיש ללא רחם. כולי תקווה שהמשפחה תקבל מעט מזור מהכרעת הדין".  




דפנה בר ציון ז"ל. צילום: ראובן קסטרו




"רוצח, שאלוהים ייקח אותך"


עם הכנסתו של בן עמי לאולם צעקו אליו בני משפחתה של בר ציון: "רוצח", "חלאה" "אלוהים ייקח אותך", ואילו בן עמי שתק. הרכב השופטים שהציג את הכרעת הדין הבוקר, בראשות גלעד נויטל ציין כי הנאשם "בלתי אמין ומניפולטיבי" וכי הוא "התנהג כלפי המנוחה באופן אובססיבי ותוקפני על רקע קנאה". 



כאמור, טענות ההגנה והבקשה להפחתת עונשו של בן עמי נדחו פה אחד ע"י השופטים, שלא חסכו בביקורת על הרוצח והאופן בו פעל, ודנו אותו למאסר עולם. זאת כיוון שבמידה ונאשם מורשע ברצח ולא התקבלו טענותיו להפחתת העונש, הוא ירצה מאסר עולם. לדברי השופטים, "לא התמלאו התנאים לעונש מופחת, אל לנו להימנע מעונש מאסר עולם". לגבי העבירות האחרות בהן הורשע בן עמי - איומים ושיבוש הליכי משפט, יתקיים דיון על הטיעונים לעונש ב-1.3. השופטים הדגישו כי "כל יסודות עבירת הרצח מולאו. הנאשם הכה את המנוחה בפטיש כדי שלא תוכל להתגונן". 



המדינה ביקשה להרשיעו ברצח ואילו הגנה ביקשה לייחס אחריות מופחתת למעשיו. השופטים הכריעו כי בן עמי, שהכה למוות בפטיש את פרודתו, הביא למותה של בר ציון בכוונה תחילה וקבעו כי אין קשר למצבו הנפשי הירוד בעקבות הפרידה מבר ציון והעובדה שצרך סמים ואלכוהול באותה תקופה. הם ציינו כי "הנאשם לא הוכיח שהיה במצב של הפרעה נפשית או תחת השפעת אלכוהול. הוא לא רצח את המנוחה בשל היותו שיכור".



אילן בן עמי בבית המשפט, הבוקר. צילום: אבשלום ששוני