בית משפט השלום בתל אביב דחה היום (ראשון) את בקשתם של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ואשתו, שרה נתניהו, לדחות ברגע האחרון את עדותם בתביעת הדיבה שהגישו נגד העיתונאי יגאל סרנה. השופט קבע כי בני הזוג נתניהו יתייצבו לתת עדות כפי שנקבע – ביום שלישי הקרוב. נתניהו ביקש שלא להגיע לבית המשפט כדי להעיד, בשל "ריבוי משימות מדיניות בינלאומיות", אולם השופט עזריה אלקלעי דחה את הבקשה.

ביום שלישי צפוי בית המשפט ברחוב ויצמן בתל אביב להתמלא במאבטחים, לקראת הגעתו הצפויה של ראש הממשלה וכן של ראש השב"כ לשעבר, יורם כהן, שהיה אחראי על אבטחת בני הזוג בעת שקרתה לכאורה התקרית המדוברת. "התובעים מביעים התנצלותם הכנה", כתב לבית המשפט פרקליטם, עורך הדין יוסי כהן, "אך נוכח ריבוי משימות מדיניות בינלאומיות של התובע, לרבות מפגשים בינלאומיים אשר חלקם בלתי צפוי מבקש מבית המשפט דחייה". עורך הדין כהן הסביר למעריב אונליין כי "ביקשנו את הדחייה בשל עניינים בלתי צפויים, הכוללים נסיעה בינלאומית".
 
מדוע ביקשתם את הדחייה עבור שני בני הזוג, ולא רק עבור ראש הממשלה, שמחויב לעניינים המדיניים?
"השופט קבע ישיבה חד פעמים, שתהיה קצרה ותכלול עדות וכן חקירה נגדית. לא יהיה זה יעיל לחלק את הישיבה ליומיים נפרדים".
 

באי כוחו של סרנה, עורכי הדין ליאור אפשטיין ואביגדור פלדמן, התנגדו לבקשת הדחייה של ראש הממשלה ורעייתו. "המבקש ידע על כל משימותיו עת בחר לתבוע", מסרו בתגובה. "יתכבד המבקש וימחק את תביעתו ויתפנה להגישה כשעתותיו בידיו".

יגאל סרנה. צילום: פלאש 90
יגאל סרנה. צילום: פלאש 90

 
השופט אלקלעי כתב היום בהחלטתו: "מדובר בישיבת הוכחות שנקבעה לפני זמן רב. אין ספק כי התובע, כראש ממשלת ישראל, הנו אדם עסוק ביותר ואין חולק כי עיסוקיו חשובים מאין כמותם". עם זאת כתב השופט כי "יחד עם זאת חייבים התובעים לדעת, כי משהגישו תביעה לבית המשפט, עליהם להתייצב לדיון במועד שנקבע. וכי לצורך כך, על ראש הממשלה להיכבד ולהתפנות מעיסוקיו החשובים".
 
השופט אף נזף בנתניהו על כך שהגיש את הבקשה ברגע האחרון וכתב: "זמנו של בית המשפט מצוי במשורה, כך שדחיית הדיון, סמוך למועד קיומו, תגרום לירידת זמן שיפוטי יקר מפז לטמיון. אשר על כן, הבקשה נדחית".    
 
כזכור, הזוג נתניהו תבע את העיתונאי סרנה לאחר שזה העלה, במרץ האחרון, פוסט לעמוד הפייסבוק שלו ובו תיאר כיצד ראש הממשלה התבקש על ידי אשתו שרה לצאת מרכבם בצעקות בכביש 1: "כשבלילה (מעשה שהיה) נעצרת שיירת ראש הממשלה הכבדה, ארבעה רכבים שחורים ועוד ועוד מאבטחים ומגינים ורכבים ונפלט ממנה בחושך אל כביש 1, בצעקות, גבר לא צעיר שהוא עילת הכל, כי אשה אחת לא רוצה שהוא ישאר איתה באוטו ושמה ללעג את כל האבטחה ובעצם את כל המדינה, זה חלק מהחיים. תעשו כל רעש אפשרי שלא נשמע שהכל עולה באש השיגעון. הכו בתופים.", כתב.
 
בני הזוג נתניהו, שהכחישו את הפרסום והגישו תביעה על הסכום המקסימלי שניתן, כתבו כי "הנתבע מתמיד במשך זמן רב בניסיונותיו האובססיביים לפגוע בתובעים בכל מחיר ולרמוס את שמם הטוב בפומבי. הפרסומים של סרנה נועדו אך ורק לצורך השפלה, תוך ניסיונו של סרנה לשים את התובעים ללעג בעיני הציבור ולפגוע בשמם הטוב על ידי פרסום כזבים כה בוטים. זוהי המצאה חולנית, שאינו אלא פרי דמיוני הקודח של סרנה, שחצה את הגבולות המותרים בפרסומים כה זדוניים, כה כוזבים וכה בזויים, עד שאין מנוס מפניה לבית המשפט על מנת למצות עמו את הדין".