שרה נתניהו, אשת ראש הממשלה, תשמש עדת הגנה במשפט הדיבה של אב הבית לשעבר במעון ראש הממשלה, מני נפתלי, נגד מקורבים לראש הממשלה בנימין נתניהו. כך החליט היום (ראשון) בית משפט השלום בהרצליה. בדיון טכני, שעסק בבקשות לזימון עדים, סיפק השופט גלעד הס נדבך נוסף לדרמה שמתחוללת כבר מספר שנים בין בני הזוג נתניהו לבין העובד שלהם לשעבר. עוד אישר השופט לנפתלי לזמן לעדות את סמנכ"ל משרד ראש הממשלה, עזרא סיידוף.
 
את התביעה הגיש נפתלי נגד ניר חפץ, יועצו של ראש הממשלה, עורכי הדין דוד שמרון שולמית אשבול ויוסי כהן, תנועת הליכוד, אמנון זכאי ועפרה שמעוני. התביעה הוגשה לאחר שבמסיבת עיתונאים שערכו בעקבות פרסום דוח מבקר המדינה שעסק בהוצאות מעון ראש הממשלה, הנתבעים הטילו על מני נפתלי את האחריות להוצאות המנופחות של המעון.

התביעות הוגשו נגד יועצו הבכיר של ראש הממשלה, ניר חפץ, ועורכי דינו, דוד שמרון, שולי אשבול, יעקב בורבסקי ויוסי כהן.  לא ניתן היה להגיש את התביעות נגד ראש הממשלה עקב חסינותו, אולם נכתב בפתח הדברים: ״תביעה זו הייתה צריכה להיות מוגשת בראש ובראשונה גם נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושריו הקרובים, יובל שטייניץ וגלעד ארדן. אלא שהשלישייה המכובדת הזו, וראש הממשלה בראשם, מסתתרים מאחורי חסינותם כחברי כנסת וחברי ממשלה״. 

עו"ד דוד שמרון. צילום: פלאש 90
עו"ד דוד שמרון. צילום: פלאש 90

בתביעה נטען כי ״סביב ראש הממשלה נרקם מעגל של יועצים ועוזרים אשר חברו יחד על מנת לעשות לתובע 'סיכול ממוקד', לטפול עליו את האשם בהוצאות המנופחות של מעון ראש הממשלה, מבלי שהם חוסכים במילים או בתיאורים ותוך שהם פוגעים בחשוב לו מכל: שמו הטוב. מעגל אנשים זה הם הנתבעים בתביעה זו".
 

בכתב התביעה עולות גם האשמות כלפי רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו וסמנכ״ל משרד ראש הממשלה, עזרא סיידוף, בטענה כי השניים ביצעו עבירות פליליות לכאורה. "קצרה היריעה, ואף הנייר לא יוכל לספוג, את אשר חווה התובע במהלך שנות עבודתו הבודדות בבית ראש הממשלה, על היחס המשפיל והמבזה מאת הגב' נתניהו, כמו גם על הפעילויות הבלתי חוקיות אליהן נחשף, פעולות אשר נעשו על דעתה של גב' נתניהו ובידיעתו ואישורו של מר סיידוף״.

עורך דינו של נפתלי, דן חי, מסר כי "אנחנו שמחים שהוחלט לזמן את שרה נתניהו למתן עדות. אנו מאמינים שחשוב להפנות אליה שאלות מהותיות שיטילו אור על הנעשה בתוך המעון".