18 ארגוני זכויות אדם ושלום הביעו הבוקר (ראשון) סולידריות עם ארגון שוברים שתיקה, על רקע חקירתו של דובר הארגון, דין יששכרוף במשטרת חברון בשבוע שעבר, בחשד להכאת תושב פלסטיני. זאת לאחר שיששכרוף עצמו סיפר על האירוע בסרטון עדות יצר הארגון. החקירה התבצעה, בין היתר, בעקבות פנייה של שרת המשפטים, איילת שקד, ליועץ המשפטי לממשלה, והארגונים מותחים ביקורת על התנהלותה.



הארגונים החותמים על הודעת התמיכה הם אמנסטי אינטרנשיונל - ישראל, במקום, בצלם, גישה, הוועד הציבורי נגד עינויים בישראל, המוקד להגנת הפרט, הקרן למגיני זכויות אדם, זזים, ישראל-פלסטין יוזמות אזוריות IPCRI, לוחמים לשלום, מחסום Watch, עיר עמים, עמק שווה, עקבות, קואליציית נשים לשלום, רופאים לזכויות אדם, שלום עכשיו ותנועת עומדים ביחד.



"שרת המשפטים איילת שקד, היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט ופרקליט המדינה שי ניצן", פונים הארגונים, "הנחרצות הפתאומית בה אתם מטפלים באלימות כלפי פלסטינים מרשימה. למעשה, כבר 50 שנים הפלסטינים חיים תחת אלימות ממוסדת ומאורגנת שעומדת בבסיס משטר הכיבוש - שליטה צבאית על אוכלוסיה אזרחית". 


דין יששכרוף. צילום מסך


לדבריהם, "מערכת אכיפת החוק האזרחית והצבאית ובתי המשפט משווים חזות של חוקיות להרג, פציעות, עינויים, ענישה קולקטיבית, גזל אדמות, שלילת חופש תנועה, מעצרים מנהליים ועוד. גם חקירות של חשדות להפרות חמורות של הדין הבינלאומי מטויחות היטב וממוסמסות על ידי גורמי האכיפה".

עוד נכתב כי "חקירתו של דובר שוברים שתיקה לא באה לעולם על מנת לקדם דין וחשבון, אלא בדיוק להפך - להטיל אימה ולהפחיד את מבקרי הכיבוש מלהשמיע את קולם. אנחנו עומדים עם חברינו בארגון שוברים שתיקה וגם אנחנו לא נחריש - עד לסיום הכיבוש ועוולותיו".