פענוח רציחתם השוטרים יחזקאל רמזרקר ודוד רבינוביץ' ז"ל, שנורו לפני כשמונה שנים על ידי פלסטיני בעת שישבו בניידת משטרה סמוך ליישוב משואה שבבקעת הירדן, החזיר היום (ראשון) את משפחותיהם ליום המקרה. נורית שוורץ, אחותו של דוד שהותיר אחריו הורים וילד בן 13, סיפרה כי "אין לנו נחמה. אני רואה את התמונות והכל חוזר אליי. הוא היה בעל, אבא ובן טוב, והמשפחה שלנו נהרסה. היא הוסיפה כי "לא ייתכן שמי שרצח את המשפחה שלנו ימשיך לחיות כרגיל".  



"דוד היה נשמה טובה", אמרה נורית בפתח ביתה בעתלית. "מותו היה דבר מאד עצוב לכל המשפחה, ועדיין זה משהו שאי אפשר לשכוח או לעבור עליו לסדר היום. ההורים שלי נפגעים בריאותית ונפשית. מצבם התדרדר כל יום בגלל הרצח הזה. הבן שלו גדל ללא אבא. גם משפחתו של השוטר השני גדלו ללא אבא".



לדבריה, היא ידעה על מעצר החשודים מספר ימים לפני שפורסם על כך. "אני מקווה שהוא ייתן את הדין. ידעת יעל הזמן שעובדים למצוא את החשודים והם לא ינוחו עד שימצאו אותם. אני מודה לשירותי הביטחון והמשטרה שעבדו מאד קשה להגיע לנקודה הזו שבה הם יודעים מה קרה ומי אשם בכך".



ואולם, פענוח הפרשה לא ניחם אותה. "זו לא סגירת מעגל, לא הייתי קוראת לזה ככה. זה מחזיר אותי תשע שנים אחורה - התמונות,  הניידת שלו. אנחנו לא יודעים מה עם שני המרצחים האחרים. אנחנו יודעים שנגד אחד הוגשה תביעה. לא איבדנו תקווה כל השנים, ולא מאבדים תקווה אף פעם. אני סומכת על המערכת שהיא עושה את העבודה כמו שצריך".



דוד רבינוביץ'. "אי אפשר לשכוח אותו". צילום: אלכס רוזקובסקי
דוד רבינוביץ'. "אי אפשר לשכוח אותו". צילום: אלכס רוזקובסקי



לטענתה, "כמו כל בן אדם שרוצח, גם זה שהחזיק את הנשק וגם זה שיצא עמו הם מבחינתי רוצחים במלוא מובן המילה. חיי כולנו נלקחו, הם לא יחזרו למסלולם, לא שלי, לא של ההורים שלי ובטח לא של הבן שלו. לכן, אני מניחה שבן אדם כזה לא צריך להמשיך לחיות כאילו שום דבר לא קרה. אין לאף אחד את הזכות לקחת לחיי אדם. הוא לקח חיי אדם. הוא לקח לנו בן משפחה והוא הרס באותו רגע כמה משפחות בבת אחת".



היא הוסיפה כי "אני לא חושבת שמשהו יספק אותי כי שום דבר לא יחזיר לנו את דוד. אני נותנת למערכת לעשות את העבודה וסומכת על משפט וצדק שיעשו את העבודה שלהם. אותו אחד שנתפס היה גם עצור בעבר".



על בנו של דוד סיפרה שוורץ כי "הוא חייל משוחרר. היום הוא החל לימודי משפטים. לא קל לו בכלל. לגדול ללא אבא זה עצוב. הוא כל כך היה משמעותי עבורו. הוא מילא את חלקו כאב, גם אבא טוב, גם חבר טוב, גם דאג ללמד אותו דברים. עצוב לו מאד. כל יום הוא חסר לו, פשוט מאד חסר לו אבא. אני סומכת עליו הוא ילד חכם. הוא יודע לשים את הדברים במקום".



"תחושות לא נעלמות. רק מי שאיבד בן משפחה בצורה כזו או אחרת יבין - כל יום אתה חושב עליו, מתגעגע אליו, מצפה לראות אותו נורא, רוצה לדבר איתו. לשתף אותו בדברים שלך לטוב ולרע. ולכן, אי אפשר לחזור לחיים רגילים כי הכל לא כרגיל, בטח לא אצל ההורים. אני לא מאחלת לאף אחד לאבד בן.



כזכור, הרצח, שאירע ב-15 מרץ 2009, בעת שהיו בניידת משטרה סמוך ליישוב משואה שבבקעת הירדן נורו למוות. מאז ביצוע הרצח ב-2009, בוצעו פעולות רבות על ידי שירות הביטחון הכללי והמשטרה במטרה לפענח את הרצח ולאתר את הרוצחים. במהלך חודש אפריל 2017 נעצר לחקירה מחמד רדואן דראע'מה, תושב הכפר טובאס שבשומרון. במהלך מעצרו נתפסו בכליו נשק מאולתר מסוג קרלו ומחסנית. בחקירה התבררה מעורבותו של מחמד ברצח השוטרים משנת 2009.