הסכם עד מדינה נחתם עם ארי הרו, ראש הסגל לשעבר של ראש הממשלה בנימין נתניהו. המשטרה תגיע לבית המשפט כדי לצמצם את צו איסור הפרסום ולאפשר פרטים נוספים על גיוסו של הרו, שצפוי למסור פרטים משמעותיים בחקירות ראש הממשלה בתיקים המכונים 1000 ו-2000. 

כנגד הרו, כאמור, המליצה המשטרה להגיש כתב אישום בגין עבירות של מרמה, הפרת אמונים, וקבלת דבר במרמה, זאת במסגרת מכירה פיקטיבית לכאורה של חברת ייעוץ שהייתה בבעלותו בעת שמונה לכהן כראש הסגל בלשכת ראש הממשלה. במסגרת הסכם הרו יודה בעבירות - וירצה חצי שנת עבודות שירות ללא מאסר בפועל תוך תשלום של 700 אלף שקלים כקנס. על פי החשדות נגדו, כשחתם הרו על הסכם ניגוד עניינים, הוא דיווח שמכר את החברה שבבעלותו, אולם בדיעבד התברר כי מדובר היה לכאורה במכירה פיקטיבית, כך שפעל הן כראש הסגל הבכיר והן כבעל חברה שנתנה ייעוץ לגורמים הקשורים ללשכת רה"מ. הרו חתם על ההסכם באמצעות עורך דינו רועי בלכר.
נזכיר, כי במסגרת חיפוש במשרדו של הרו בעת מעצרו איתרו חוקרי יח"א קלטות בהן תועדו שיחות בין ראש הממשלה נתניהו לבין מו"ל ידיעות אחרונות נוני מוזס בהקשר לכוונות לכאורה לצמצם את הפצת החינמון "ישראל היום" וזאת בתמורה לשינוי קו הסיקור בידיעות אחרונות בכל הקשור לראש הממשלה. הרו אישר לחוקרים כי הוא זה שתיעד את השיחות ואישר למשטרה להשתמש בקלטות, מה שהוביל לחקירת פרשת 2000. 

במסגרת הסכם עד המדינה ימסור עתה הרו בדקדקנות ובפרטי פרטים את מעורבותו הן בפרשת מוזס והן בפרשת המתנות, המכונה "פרשה 1000". הרו, על פי ההסכם, אמור להגיע למתקן משטרתי שמור בו ישהה כמה ימים וימסור עדות רצופה. 
ההסכם נחתם לאחר שהרו הצליח לשכנע את העוסקים במלאכה כי יש בפרטים שברשותו כדי להוביל לסיום החקירות בפרשות ה-1000 וה-2000, או לפחות לקדם אותם משמעותית מבחינה ראייתית עד כדי כתבי אישום.

שעות מספר אחרי שפורסם כי הרו חתם על הסכם עד מדינה, פרסם נתניהו סרטון בחשבון הפייסבוק שלו, בו התייחס בקצרה למה שהוא הגדיר כ"פרשיית השבוע" ואמר כי הוא "לא מתייחס לרעשי רקע וממשיך לעבוד למען אזרחי ישראל". בנוסף לכך, נתניהו שלח איחולי החלמה ניב נחמיה, שנפצע בפיגוע ביבנה, אז מחבל חמוש סכין דקר אותו ופצע אותו קשה, סיפר על השתתפותו בטקס הנחת אבן פינה לשכונה חדשה בביתר עילית, ואף התייחס להצהרת כף ורדה שהודיעה שלא תצביע נגד ישראל במוסדות בינלאומיים. 

 

כזכור, אתמול, הגישה המשטרה בבהילות לבית המשפט השלום בראשון לציון בקשה להוצאת צו איסור פרסום על כל פרטי עדותו של עד המדינה הרו וזאת בטרם נחתם איתו ההסכם הבוקר וכן על כל פרט שעלול לחשוף חלק מעדותו. באותה מסגרת הבקשה ציינה המשטרה כי בפרשות אלו חשוד לכאורה ראש הממשלה בביצוע עבירות שוחד ומרמה.