"חסר עכבות": יהודה ואנונו, תושב ראשון לציון בן 62, שרף 100 תוכים חיים בשל סכסוך שכנים – כך עולה מכתב אישום שהוגש נגדו היום לבית המשפט המחוזי בלוד. עוד הוא נאשם כי איים על שכנו. ואנונו מכחיש כי ביצע את המעשה אך הודה בפני מדובב בביצוע ההצתה ובבריחתו מהמקום "כדי לעשות אליבי". לבית המשפט הוגשה גם בקשה להאריך את מעצרו עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.



על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות פרקליטות מחוז מרכז, ואנונו מתגורר בבית פרטי בראשון לציון ומשכיר יחידת דיור בחצר הבית למתלונן, שם גידל המתלונן כ-100 תוכים, גוזלים וביצים בתוך כלוב גדול העשוי בחלקו מעץ. בין הנאשם למתלונן התגלע סכסוך בעקבות טענת ואנונו כי גידול התוכים מהווה מטרד עבורו ועבור שכניו, ועל רקע טענתו כי המתלונן אינו עומד בתשלומי שכר הדירה.



כתב האישום מגולל כיצד בשבוע שעבר ניגש ואנונו למתלונן ודרש ממנו לפנות את כלוב התוכים. המתלונן סירב ובתגובה אמר לו ואנונו: "אני אסגור את זה בדרך שלי, אני אשרוף לך את המקום". בהמשך, בשעת ערב נטל ואנונו חתיכת בד, טבל אותה בחומר דליק, הבעיר אותה והשליכה בוערת לתוך הכלוב, "ביודעו כי האש שתידלק תפגע בתוכים ותגרום להם סבל חמור", לשון כתב האישום.



לאחר מכן נמלט ואנונו מהבית באמצעות קלנועית והתיישב בפיצרייה סמוכה. הנאשם אף החליף את בגדיו ונעליו, בכוונה לטשטש את מעשיו. כתוצאה מהמעשים אחזה אש גדולה שהתפשטה בכלוב והביאה למותם ופציעתם של תוכים רבים ולנזק רב לכלוב. האש כובתה על ידי ארבעה צוותי כיבוי.



סעיף נוסף בכתב האישום מייחס לואונו כי בחודש יוני תקף את המתלונן ואיים עליו ברצח. לאחר שהמתלונן התקשר למשטרה והזעיק עזרה, ואנונו המשיך באיומיו, קילל וגידף את המתלונן ואיים עליו באומרו "אני אשחט אותך". העבירות המיוחסות לו הן הצתה, תקיפה, איומים, ריבוי עבירות לפי חוק צער בעלי חיים, היזק לבעל חיים ושיבוש מהלכי משפט.



בבקשת המעצר כתב הפרקליטות כי ואנונו "הבעיר כלוב העשוי בחלקו מעץ בתוך שטח של בית, בשכונת מגורים מיושבת, הביא לפגיעה ברכוש וסיכן חיי אדם. המשיב הביא למותם האכזרי בסבל רב של מספר בעלי כנף ואף מכך ניתן ללמוד כי הוא חסר עכבות".