כ-1,500 מתמחים בעריכת דין הגישו בשבוע שעבר מכתב לשרת המשפטים איילת שקד, בה דרשו לחקור את "הליקויים והפגמים" שהיו לטענתם בבחינת ההסמכה ללשכת עורכי הדין שהתקיימה בחודש דצמבר האחרון. במכתבם טענו המתמחים כי מתקיימת הטיה מכוונת וזיוף של תוצאות הבחינה. יו"ר לשכת עורכי הדין, עורך הדין אפרים (אפי) נוה, תועד בתחילת השבוע כשהוא מתייחס בזלזול למכתבם של המתמחים, ואומר: "שיפגינו, בקומה ה-16 אני לא שומע אותם".



את הדברים אמר עו"ד נוה במהלך מסיבה לציון השנה האזרחית החדשה. הוא תועד כשאמר: "יש לי שכן בקומה שנייה שאני לא סובל אותו. הם מפגינים לו כבר פעמיים מול החלון אני בקומה 16 לא שומע אותם. הוא בא אליי, הוא אומר לי 'תן להם כבר פקטור, עזוב אותי מהם, הם הרגו אותי'. אני רוצה שהם יבואו כל ערב להציק לו".



התוצאות העגומות של בחינת ההסמכה


בסוף חודש דצמבר פרסמה לשכת עורכי הדין את תוצאות בחינת ההסמכה, וכמו שקרה לא פעם בשנים האחרונות, יותר נבחנים נכשלו בבחינה מאשר אלה שעברו אותה, כשני שליש מהנבחנים ליתר דיוק. בלשכת עורכי הדין סירבו לענות אז לשאלת מעריב אונליין האם אחוז הנכשלים השנה היה הגבוה אי פעם, ומסרו כי "בנובמבר 16 רק 42% מאלה שניגשו לראשונה עברו את הבחינה. כעת עברו 49% מאלה שניגשו לראשונה. בנובמבר 16 האוניברסיטאות היו נמוכות יותר מהבחינה שלנו. העברית היתה 73 תל אביב היתה 65. אז אי אפשר לומר שהבחינה עכשיו היתה הקשה ביותר".

בארגון המתמחים זעמו כאמור על התוצאות וטענו כי הן נובעות מבחינה קשה במיוחד, שהיו בה כשלים רבים. בארגון הודיעו כי בכוונתם להחריף את המאבק נגד לשכת עורכי הדין, לצאת להפגנות ואף שלחו כאמור לשרת המשפטים שקד מכתב מחאה בו הם איימו לעתור לבית המשפט העליון בעקבות הבחינה.
 

מלשכת עורכי הדין נמסר בתגובה כי "מדובר במסיבת סוף שנה של לשכת עורכי הדין שבה עסקנו בעיקר בחגיגות. הדברים נאמרו באופן הומוריסטי וטוב יהיה אם יישארו בקונטקסט הזה ולא ינסו להשתמש בהם כדי להמשיך ולהטיל רפש בלשכה. חבל שאין התייחסות בתקשורת לאותם מתמחים שמתיימרים להיות עורכי דין אשר משתמשים בקללות ודברי נאצה בסמסים, במיילים, בהפגנות בלתי מרוסנות וכיוצא בזה".