בבית המשפט המחוזי בירושלים התחדש הבוקר (שני) משפטם של עו"ד רונאל פישר והפרקליטה הבכירה ביותר לשעבר רות דוד, אחרי כעשרה חודשים בהם המשפט לא התקיים. דיוני ההוכחות הופסקו לאחר שסנגוריו של פישר טענו כי לא קיבלו חומרי חקירה חיוניים הכוללים אלפי הודעות דוא"ל, ווטסאפ ומסרונים, שנתפסו במחשב ובטלפון הסלולרי של השוטר לשעבר ערן מלכה שהורשע בפרשה.



מלכה נחקר היום בחקירה נגדית, ובמסגרתה סיפר על מה שנעשה בעבר בחברת נתיבי ישראל, בעת שאלכס ויז'ניצר ושי הרב שימשו בכירים בחברה. מלכה סיפר על קשר אישי שנוצר בינו לבין עובד בחברה. בחקירתו הנגדית אמר מלכה כי התיאור הדרמטי של מה שקרה בתיק חורג ממה שבאמת היה. "הנפח שזה תפס תקשורתית וציבורית גדול הרבה יותר ממה שבאמת קרה שם. להגיד שזה לא חמור? זה חמור". בתשובה לשאלת סנגורו של רונאל פישר, עו"ד עמית בר, השיב מלכה כי אכן השתמש בכל כישוריו כחוקר כדי להזים כל חשד שהופנה נגדו. עו"ד בר עינת עימת את מלכה בחקירתו הנגדית עם דברים שאמר בחקירה במח"ש, ואף הקרין באולם חלק מחקירתו.



"לא ישן בלילות". ערן מלכה. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
"לא ישן בלילות". ערן מלכה. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


בקטע שהוקרן נראה מלכה אומר לחוקר מח"ש "אני טרוד נורא, קרוע מזה ומנסה להבין מה קורה פה. אני לא ישן לילות, חיכיתי שתקראו לי לדבר סופסוף ולספר את הסיפור האמיתי". מלכה הוסיף ואמר בחקירה: "כמעט בכל תיק צץ לנו שוטר מושחת. אני הראשון לטפל בתיקים האלה, זו תופעה מגעילה". 
בתגובה לדברים אמר לו סנגורו של פישר: "מה שמטריד אותי זה שאתה נשמע מאוד אמין. ככל שראיתי את החקירה חששתי עוד יותר כי ברור שאתה משקר בלי למצמץ, ואתה עושה זאת כל כך טוב שאתה לוקח את זה לקצה". מלכה השיב כי הוא רואה התנהגות כזו אצל עשרות חשודים. "אני קצין משטרה שביצע עבירות, לא רוצה לספר עליהם . אני קודם כל בן אדם, ספונטני לגמרי, זה מה שיצא וכך זה נראה". 
 
כזכור, בפרשת פישר הוגשו כתבי אישום כנגד שבעה מעורבים בהם עו"ד פישר, הפרקליטה רות דוד, הקבלן יאיר ביטון וארבעה נוספים. עם הגשת כתבי האישום בפרשה העבירו נציגי המח"ש אל סנגוריהם של הנאשמים את כלל חומרי החקירה כפי הנדרש, אלא שבתוך החומרים השתרבבו בטעות, ככל הנראה, גם מסמכים שאינם קשורים לחקירת הפרשה ואשר הוצאו ממכשירי הטלפון הניידים של ערן מלכה, קצין המודיעין לשעבר.