טלטלה במערכת אכיפת החוק: נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות שלחה הבוקר (שני) מכתב לשופטים, בעקבות החשיפה המטלטלת של המסרונים בין השופטת בפרשת בזק לבין חוקר בכיר ברשות לניירות ערך. "מערכת בתי המשפט נתונה שלא בטובתה בעין הסערה בשל אירוע שדווח אתמול בתקשורת והנוגע להתנהלותה של שופטת שלום מתל אביב אשר דנה בהליכי המעצר בפרשה המכונה "תיק 4000", פתחה חיות. 


 

היא הדגישה כי מה שנחשף יטופל: "הנושא הועבר בפנייה משותפת שלי ושל שרת המשפטים לבירור בפני נציב תלונות הציבור על שופטים מיד לאחר הדיווח החדשותי. הנציב התבקש לטפל בפנייה ללא דיחוי ואין לי ספק שכך ייעשה. זהו מסלול הטיפול שעומד לרשותי ולרשות שרת המשפטים על פי החוק לטיפול בנושא בשלב הנוכחי. לאחר שימוצה הבירור ותתקבל החלטת הנציב ניתן יהיה לבחון מהם הצעדים שבהם יש לנקוט". 

השופטת פוזננסקי כ"ץ. צילום: אבשלום ששוני
השופטת פוזננסקי כ"ץ. צילום: אבשלום ששוני

הנשיאה הדגישה כי "בבוקר זה שאינו פשוט לכולנו, אני מבקשת לחזק את ידיכם ולהביע בפניכם את הערכתי הרבה לעבודתכם המאומצת והמסורה".
לסיום כתבה: "אנו השופטים, השופטות, הרשמים והרשמות ערבים זה לזה בכל מעשינו ועל כן, אנא היו זהירים בדבריכם ובהתנהלותכם ומעל לכל, אל תיפול רוחכם. נמשיך כולנו לעשות את מלאכתנו במקצועיות ובאמונה ונמשיך לעשות כל שניתן על מנת לשמר את אמון הציבור במערכת בתי המשפט שלנו, המונה למעלה מ-700 שופטים ורשמים בכירים יישרי-דרך המשקיעים בכל ימות השנה את מלוא מרצם ומשאביהם בביצוע תפקידם". 

"בוקר לא פשוט". חיות. צילום: הדס פרוש, פלאש 90
"בוקר לא פשוט". חיות. צילום: הדס פרוש, פלאש 90


במסרונים, שנחשפו אמש בערוץ 10, תיאמו מראש השופטת והחוקר את משך הזמן שבו יוחזקו החשודים במעצר עוד לפני תחילת הדיון בעניינם. המסרונים מתייחסים לאיריס ולאור אלוביץ', רעייתו ובנו של שאול אלוביץ', בעל השליטה בבזק, לסטלה הנדלר, מנכ"לית החברה, ולעמיקם שורר, מהמנהלים הבכירים בחברה.
 
במסרונים כתב נציג הרשות לני"ע לשופטת: "סבבה, לפחות הבשורות הנחמדות שאור ועמיקם ישוחררו מחר בתנאים. תיראי מופתעת". השופטת השיבה: "אני מתחילה לעבוד על הבעה הולמת של הפתעה מוחלטת". החוקר כתב: "סטלה ואיריס - נבקש מחר ימים ספורים. יבקשו שלושה, את בהחלט, אבל בהחלט, יכולה לתת יומיים". השופטת: "אתה ממשיך לגלות לי הכל ואני אאלץ להיראות ממש ממש מופתעת. אז המתווה שחשבנו עליו אינו כה רחוק מהמציאות". החוקר: "זה עלה לי בדם, כמעט הרביצו לי או עצרו אותי בלהב".