בטקס חגיגי בבנייני האומה בירושלים הצטרפו אתמול 1,358 חברים חדשים ללשכת עורכי הדין של ישראל. לבחינה האחרונה ניגשו 2,930 מתמחים, אולם רק 32% מהם עברו אותה בהצלחה. בעקבות טענות ומענות מצד המתמחים החליטה הוועדה הבוחנת לפסול שתי שאלות נוספות מתוך הבחינה, ועל ידי כך עלה במעט שיעור העוברים ל־38%.



החברים החדשים מצטרפים למועדון סגור אך גדול מאוד המונה למעלה מ־80 אלף חברים בלשכת עורכי הדין. מספר זה מביא ליחס של עורך דין אחד על כל 109 אזרחים. אולם לא כל עורכי הדין שהוסמכו על ידי הלשכה הם עדיין חברים פעילים בה. ממידע עדכני עולה כי כיום פעילים בישראל רק כ־66 אלף עורכי דין, והיחס עומד על עורך דין אחד לכל 134 אזרחים בישראל.



אפי נווה בטקס ההסמכה. צילום: יוסי זמיר,דוברות לשכת עורכי הדין



מתוך 1,358 המצטרפים החדשים יותר מ־60% הם ממחוז תל אביב בלבד, יותר מפי ארבעה לעומת מחוזות צפון וחיפה גם יחד. בשנים האחרונות פועלת לשכת עורכי הדין להקשות את תנאי הקבלה ללשכה כדי להקטין את מספר עורכי הדין בישראל, שלדעת רבים נמצא באינפלציה חריגה בקנה מידה בינלאומי.



יו”ר הלשכה, עו”ד אפי נווה, אמר במהלך האירוע כי הוא תומך בפיצול בחינות הלשכה לשתי בחינות מצומצמות וביניהן הפסקה של לפחות מספר שבועות. הוא ציין כי עלות הפיצול לא תוטל על המתמחים.



שרת המשפטים איילת שקד אמרה לאחרונה כי “אין זה סוד שמקצוע עריכת הדין מוצף”. שקד הודיעה כי בכוונתה לוודא שבחינות ההסמכה הן הוגנות.


עוד אמרה שקד כי היא שוקלת להורות על בחינה בתום שנת הלימודים הראשונה ללימודי משפטים כדי לנפות בהקדם סטודנטים אשר סיכוייהם לצלוח את בחינת לשכת עורכי הדין נמוכים ובכך למנוע מהם עוגמת נפש.