דניאל חקלאי, עורך דינו של הנער הקטין שהרכיב את ארי נשר ונפצע בתאונה בה נהרג חברו הטוב בערב חג סוכות בשדרות רוקח, הגיב היום (חמישי) לדבריה של דוברת המשטרה, מירב לפידות. לפידות הגיבה לדברי אימו של הנער הקטין שהתרעמה לנוכח החקירה והאישום המופנה כלפי בנה שאיבד את חברו הטוב ונפצע אף הוא בתאונה, ואמרה: "הילד שלה הרכיב את ארי ז"ל, למרות שאסור להרכיב על פי חוק. 



הוא סטה מהמסלול שלו בזמן הנהיגה, כאשר הוא לא אמור לסטות ממסלולו, ללא שום סיבה נראית לעין. אלמלא שני הדברים היו מתקיימים, ארי היום היה בחיים. אתם מצפים שבגלל שהוא נפצע לא נחקור? האם זה לא הדבר הבסיסי שמצופה מאיתנו בשביל שנמצא צדק להוריו של ארי?"



עורך הדין דניאל חקלאי שמייצג את הקטין, הגיב לדבריה של דוברת המשטרה בשמו: "מדובר בטעות של משטרת ישראל, קטין שהיה קורבן תאונת פגע וברח הפך להיות חשוד על לא עוול בכפו. צר לנו שדוברת משטרת ישראל אמרה הבוקר בראיון ברדיו בצורה חסרת רגישות  שאילו הקטין לא היה מרכיב את ארי באופניים החשמליים, ארי היה בחיים. מהסרטון וכן מהראיות שפורסמו בתקשורת, ברור שמדובר באשמת נהג הרכב הפוגע. 


עורך הדין הוסיף כי "הקטין שבור נפשית, מתאבל על חברו הטוב ביותר, פצוע פיזית ומצוי בטראומה עמוקה. אנחנו מקווים להפריך במהירות את החשד הזה וממשיכים לחשוב על ארי ז"ל ועל משפחתו האצילית".

דוברת המשטרה מירב לפידות. צילום: אודי פורטל
דוברת המשטרה מירב לפידות. צילום: אודי פורטל


החקירה בנושא, אשר התמקדה עד עכשיו ביצחק אספה, הנהג הפוגע, נמשכת והגיעה גם אל חברו של נשר, אשר על פי טענת המשטרה, הרכיב אותו על האופניים החשמליים. שני הנערים, אגב, היו ללא קסדות או אמצעי מיגון, וגם ההרכבה בעייתית שכן היא אסורה על פי חוק.

אמש והיום בבוקר יצאו אימו של הנער, ביחד עם עורך דינו, לתקשורת, והבהירו כי הילד אפילו לא זוכר מי הרכיב את מי, אך לטענת המשטרה, העניין הזה ברור לחלוטין.

"הכאב עדיין טרי על אובדן חבר ילדות והמשטרה באופן אבסורדי משיקולים תמוהים מוצאת לנכון לחקור את בני תחת אזהרה כשהם אומרים לאוזני הקטין כי הוא מואשם בהריגת חברו הטוב תוך כדי גרימת נזק נפשי לקטין", אמרה אמו של הנער. "כל זאת על מנת להפחית מאשמת הנהג שנהג בשכרות פגע וברח. כל זאת לכסות על מחדל המשטרה שלא ביצעה בדיקת שכרות לאלתר אלה לאחר כ-4 שעות".

הנער נחקר בחשד כי הרכיב את נשר ז"ל על אופניו החשמליים בניגוד לחוק כאמור, ללא קסדה או סימנים זוהרים, וכי סטה ממסלולו בצורה מסוכנת.  לפידות התייחסה כאמור לתגובת אימו ועורך דינו ואמרה ש"לא צריך להיות גאון גדול בתקשורת כדי להבין את זה. אין קשר מפציעתו בתאונה למידת המעורבות שלו בתאונה. בואו נשים את הדברים על דיוקם - אם הקייס שלהם היה כל כך חזק, הם היו אומרים את הדברים בחקירה, ובזאת היה נגמר העניין. אבל ברורה להם מידת מעורבותו בתאונה, ובגלל זה הם הולכים למתקפה תקשורתית".

לפידות המשיכה: "הוא כבר נחקר פעמיים, והוא ממש לא קוזאק נגזל, עם כל העליהום שהוא מנסה לעשות. הוא רכב על אופניים, הוא הרכיב וסטה. הקורבן האמיתי כאן הוא הילד שנהרג. ברור לנו בוודאות שהוא הרכיב את ארי. בין מה שהיה לבין הצעקה שמנסה משפחתו להרים אין קשר למציאות. את החקירות אנחנו מנהלים בחדרי החקירות, והנושא הזה גרר הד ציבורי נרחב, וטוב שכך. הוא לא הקורבן האחרון אם לא יעשו דברים בנושא.

ארי נשר ז"ל. צילום: באדיבות המשפחה
ארי נשר ז"ל. צילום: באדיבות המשפחה


"הילד נחקר בבית חולים, ועוד פעם בבית. הוא היה פצוע אחרי התאונה, הוא אדם פרטי וקטין ולכן לא הוצאנו הודעה על כך. רק על התאונה הוצאנו הודעה. אחרי שכל חומר הריאיות הצטבר, חקרנו. צריך לזכור שגם אספה שתק בימים הראשונים עד שהוא פתח את הפה שלו. הוא היה במעצר 10 ימים ועכשיו הוא בעוד תשעה ימים מעצר בית. יש פה שני אנשים שאנחנו חוקרים. אני לא רוצה לקבוע את התוצאות, ואנחנו חוקרים את האחריות המשותפת שלהם.

"לפני כמה זמן היתה תאונה דומה בדרך נמיר, והיום שני הנהגים עומדים לדין. גם נהג הרכב וגם נהג האופניים. בדרך כלל אנחנו לא שומעים על אחריות נהג האופניים, כי בדרך כלל הוא מת. הנער הזה נהג בחושך, עבר עבירות תנועה. אני בטוחה שאמא של אותו נער מעדיפה אותו בחקירה מאשר במקום אחר. אנחנו חייבים את החוב להורים של ארי. גם אם זאת אחריות פחותה".

בית משפט השלום בתל אביב שחרר בשבוע שעבר למעצר בית בן תשעה ימים את הכדורגלן יצחק אספה, החשוד בהריגתו של ארי נשר בתאונת הפגע וברח, למעצר בית מלא. ההחלטה התקבלה לבקשת המשטרה, למרות שאספה לא מודה במיוחס לו ומרחיק עצמו מהאירוע. כעת מסתמנת האפשרות שיחשידו את אספה בנהיגה תחת אלכוהול, במעורבות בתאונה ובהפקרת פצוע אך כי סעיף ההריגה יופחת ממנו.