שופטת בית משפט השלום באשקלון, נועה חלקאי, האריכה היום (רביעי) ביממה את מעצרם של שלושת העובדים באתר הבנייה באשדוד, שם קיפח את חייו תושב איו"ש, שעה שמשקולת בפיר מעלית בבניין בו מתבצע פרויקט תמ"א 38 נתלשה ממקומה, נפלה והרגה אותו במקום.



מהדיון שהתקיים בבית המשפט עלה החשד, כפי שתיאר אותו עו"ד עדי כרמלי המייצג את אחד החשודים, לפיו החברה המבצעת של פרויקט התמ"א העסיקה "קופים", והצמידה להם תפקידים בכירים כמו מנהל עבודה, מנהל בטיחות ומפקח, ובפועל אלו לא ביצעו את אותם תפקידים אלא רק חתמו על מסמכים עבור החברה המבצעת לרשויות לצורכי קבלת ההיתרים.



עוד עלה החשד לפיו ביום האירוע הקשה לא היה באתר אף אחד מאותם "מנהלים" וכי אלו זומנו לחקירה ונעצרו רק על סמך חתימתם על מסמכים המצויים בתיק האתר. מדובר בשני מנהלי עבודה ומפקח, שנעצרו אמש בתום חקירתם, והשופטת חקלאי החליטה להאריך את מעצרם ב-24 שעות על מנת לאפשר למשטרה להשלים את החקירה בעודם מאחורי סורג ובריח.



התקרית מצטרפת לשורה של תאונות עבודה קשות בהן נפגעו פועלים בשנה האחרונה, ובחודש האחרון בפרט. תאונת עבודה טרגית נוספת שגבתה חיים התרחשה בתחילת החודש, כשפועל כבן 40 נמחץ למוות מדלתות מעלית בבניין ברחוב העלייה בירושלים, סמוך לבנייני האומה בעיר. הצוותים הרפואיים של מד"א איתרו אותו ללא סימני חיים, וקבעו אות מותו במקום. 



מוקדם יותר החודש, נלכד פועל כבן 40 באתר עבודה של הרכבת הקלה בגוש דן, ברחוב ז'בוטינסקי בבני ברק. המקרה התרחש כשהפועל נלכד מתחת לשתי קורות ברזל שקרסו עליו בעת ביצוע עבודתו. הוא פונה לבית החולים כשמצבו בינוני והוא בהכרה מלאה. בחודש שעבר יצאו ילדי הקורבנות בענף הבנייה בקמפיין חדש מטעם המוסד לבטיחות וגיהות הקורא להגברת האכיפה בענף, על מנת לנסות ולעצור את הסטטיסטיקה העגומה וההפקרות בתחום. הקמפיין קורא לציבור לדווח על ליקויים וקורא להגברת האכיפה מבחינה משפטית.