עדות מפלילה כזאת מצד חשוד, כמו זו שהתרחשה היום (רביעי) בבית משפט השלום בקריות, בעת דיון בבקשת המשטרה להארכת מעצר, לא זכורה לחוקרים וגם לא לבאי בית המשפט, אולם מסתבר, שהמציאות עולה על כל דמיון.

מ' (שם בדוי), תושב הקריות בן 34, נעצר לפני כשבוע על ידי חוקרי מחוז חוף במשטרה, בחשד שריסס צלבי קרס במספר מקומות באזור מגוריו וכן התקשר למוקד 100 איים על מוקדנים. 

במסגרת חקירתו בתחנת זבולון, עלה החשד לפיו ישנם מאפיינים דומים בין החשדות המיוחסים למ', לבין אירוע השחתת קברים בבית העלמין הצבאי הבריטי בחיפה, באירוע מלפני כארבעה חודשים וחצי. במהלך החקירה נאספו נגד החשוד ראיות לרבות פורנזיות הקושרות אותו למעשים שיוחסו לו ובית המשפט נתבקש להאריך את מעצרו.

בדיון שהתקיים כאמור בפני השופט ערן נווה, פתח החשוד בווידוי מפליל לכאורה: "אני הייתי ב-10 לאוקטובר בבית העלמין הבריטי שבחיפה והשחתתי את המקום במודע. זה אקט של נקמה כלפי מודיעין זר שמתנכל לי באופן אנטישמי. זה דבר שנערך תקופה ארוכה באמצעות שיטות מוכרות לציבור ולמשטרה. אמא שלי אמרה לאותו רופא שהיא לא יודעת איזה שדים רודפים אחרי הבן שלה. זה השפיע על הרופאים. מאז ועד היום עברתי ארבע חוות דעת פסיכיאטריות ביניהן אבחון פסיכודיאגנוזי מעמיק, אני לא לוקח טיפול תרופתי".

החשוד דחה חוות דעת שנכתבה עליו באחד מבתי החולים הפסיכיאטריים וטען כי אין לו בעיה פסיכיאטרית והכל זה שקר. הוא ציין כי "זה התחיל בבגידה שלי בצה"ל". בית המשפט האריך את מעצרו ביממה והורה לשלוח את החשוד לבדיקת הסתכלות כדי לקבוע אם הוא כשיר לעמוד לדין.