במהלך החודש האחרון פעלה באזור המרכז חוליית גנבי רכב מתוחכמת שהצליחה להעביר אל שטחי הרשות הפלסטינית, על פי הזמנה מראש, 14 כלי רכב בשווי מוערך של חצי מיליון שקלים. חוקרי ובלשי מרחב שרון במשטרה הצליחו לשים את ידיהם על החשודים, שני תושבי ענבתא בני 26 ו–29, שוהים בלתי חוקיים (שב"ח) ששימשו כנהגי הרכבים הגנובים, וכן צעירה בת 29 מפתח תקווה ששימשה כנהגת הרכב המוביל.

הם נעצרו על חם במחסום שילת רנתיס ומעצרם הוארך מעת לעת עד שאתמול הוגשו נגדם כתבי אישום ובקשות להארכת מעצר עד תום ההליכים. גם נגד מארגן החוליה והגניבות שהיה בתיאום מלא מול גורמים בשטחים, תושב טייבה בן 32, הוגש כתב אישום חמור. 

ההתפתחות התרחשה לאחר שבמהלך השבועות האחרונים התקבלו במשטרה מספר תלונות על גניבות רכבים מאזור המרכז. חקירה מאומצת ומורכבת של המשטרה, הביאה לגילוי וחשיפת חוליית גנבי רכב שעמדו מאחורי גניבות רכבים מאזור פ"ת, כפ"ס, בת ים ות"א, כשהחשודים מגיעים מדי לילה למספר ערים במרכז הארץ, גונבים רכבים ומעבירים אותם לשטחי הרשות הפלשתינית.

חקירת המשטרה חשפה את השיטה המאורגנת והמתוכננת היטב של החוליה ואת מסלול ההובלה הברור של הרכב המוביל, מנקודת הגניבה ועד מעבר הרכבים הגנובים לשטחי הרשות דרך מחסום שילה-רנתיס. נהגת הרכב המוביל ונהגי הרכבים הגנובים קיבלו ממארגן הגניבות סך של 500 שקלים עבור גניבת והובלת כל אחד מהרכבים הגנובים. החשודים היו מתפרצים לרכבים באמצעות ניפוץ חלון משולש אחורי, פירוק מנגנון ההנעה והם גנבו את הרכבים ע"י הנעה באמצעות מחשב רכב.

החשודים, כך עלה מהחקירה, נהגו לפרוץ לרכבים שחנו בצמידות אחד לשני תוך שהם מנפצים את החלון המשולש, מחבלים במערכת ההתנעה ומתחברים באמצעות מחשב להתנעת הרכב בו חפצו.

במשטרה מדגישים כי החשודים בחרו את הרכבים בקפדנות, חילקו ביניהם תפקידים ועבדו עם ציוד ייעודי, תוך שהם גונבים רכב מסוג מסוים, מה שמעיד על סיכום של החשוד המארגן עם גורמים ברשות הפלשתינית וקיומו של מודל כלכלי על פיו פעלה החוליה.  נהגת הרכב המוביל אספה והסיעה את חברי החוליה ליעד, ולאחר מכן הובילה את שיירת הרכבים הגנובים למחסום המעבר לשטחי הרשות הפלסטינית.