השופט מיכאל קרשן מבית משפט השלום כפר סבא גזר היום (ראשון) את דינו של מורה שנאשם בביצוע מעשה סדום בתלמידה. המורה, בן 57, הורשע בעקבות הודאתו בעובדות בכתב אישום מתוקן, במסגרת הסדר טיעון, בביצוע עבירות של מעשה סדום באדם שמלאו לו 16 שנים וטרם מלאו לו 18 שנים, תוך ניצול יחסי חינוך.

לפי עובדות כתב האישום המתוקן, המורה ומחנך כיתה י"ב בבית ספר בו המתלוננת, ילידת 2001, למדה בכיתת החינוך שלו בבית הספר. בחודש יוני 2018 החלו התכתבויות בטלפון הסלולרי בינו לבין המתלוננת. ב-19 ביוני נפגשו השניים בבית קפה ובמהלך הפגישה ערכו ביניהם מסמך שנועד להסדיר את מהות היחסים ביניהם. בין היתר, נכתב במסמך זה כי עליהם לשמור את מערכת היחסים ביניהם בסוד. בתום הפגישה נישק הנאשם את המתלוננת בפיה.

נפגעות תקיפה מינית - אילוסטרציה  (צילום: אינגאימג')
נפגעות תקיפה מינית - אילוסטרציה (צילום: אינגאימג')

בהזדמנויות רבות ושונות, החל מחודש יוני 2018 ועד חודש דצמבר 2018, נפגשו המורה והמתלוננת מחוץ לבית הספר ונהגו לשוחח ולהתכתב באמצעות הטלפון הסלולרי. בין היתר, הועברו תכנים מיניים בין השניים באמצעות המכשיר הנייד, ובהמשך נפגשו השניים. בעת ששהו ברכבו של המורה, בוצעו בה מעשים בעלי אופי מיני. המתלוננת סיפרה כי היא "חשה שגופה חולל וזוהם", וכי תחושות הבושה והאשמה שהציפו אותה היו קשים מנשוא עבורה.

השופט, מיכאל קירשן, גזר 18 חודשי מאסר על המורה וקבע כי "בתחום עבירות המין ישנה חשיבות מיוחדת לענישה שיהיה בה ממד מרתיע ולא רק כלפי הנאשם. ציבור המורים והמחנכים בישראל צריך להפנים את האיסור על קיום מערכות יחסים אישיות עם תלמידים בכל שכבות הגיל. בהינתן אופי הציבור בו עסקינן סבורני שקיים סיכוי של ממש שהחמרה בעונש תקדם את אינטרס הרתעת הרבים".

עורך הדין אשר חן המייצג את המורה אמר כי מרשו "הביע חרטה מלאה על מעשיו ולקח עליהם אחריות". לדבריו, הוא "שילם מחיר כבד מבחינה תעסוקתית, משפחתית וחברתית ואף פיצה את המתלוננת טרם גזר הדין". עורך הדין ציין כי "גזר הדין ילמד על ידי ההגנה על מנת לשקול הגשת ערעור", והוסיף כי "מדובר בגזר דין שאינו הולם את נסיבות העניין לחומרא".