משטרת ישראל הבהירה היום (רביעי) כי בכוונתה לעבות את מספר השוטרים בשטח, על פי הוראתו של המפכ''ל קנ"צ קובי שבתאי. ההבהרה מגיעה יומיים לאחר שתנועת אומ"ץ פנתה אל היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט וביקשה ממנו למנוע את צמצום כוח האדם אשר לטענתה, על פי דיווח שפורסם, מתוכנן ביחידה להב 433 של המשטרה. נציין כי במשטרה דוחים את הטענה לצמצום כוח האדם ביחידה.

כאמור, הפנייה שנעשתה על ידי תנועת "אזרחים למען מנהל תקין וצדחק חברתי ומשפטי", טענה כי הכוונה לצמצם את כמות האנשים ביחידה החוקרת בכירים "מצדיקה את בדיקתך והתערבותך בתקופה כה רגישה. צמצומה של היחידה היא פגיעה בלב ליבה של רשות אכיפת החוק ולכן קשה להבין מניין נובע הרצון לפגוע ביחידה בעלת חשיבות כה רבה".

עוד ציינו בבקשה כי היוזמה נעשית "כאשר ברקע נשמעת בעקביות מדאיגה, הרטוריקה המתלהמת, המטילה דופי בטוהר מניעה של מערכת המשפט ושאר שומרי הסף. מדינת ישראל נמצאת בהתדרדרות בתחום השחיתות השלטונית והציבורית, דבר שמחייב תגבור יחידת להב 433 ולא צמצומה".

מהמשטרה נמסר עוד כי "פיקוד המשטרה פועל כל העת במטרה לחזק את תחנות המשטרה, יחידות השטח ואת הכוחות והאמצעים העומדים לרשותן לאכיפת החוק ולמאבק בפשיעה החמורה והשחיתות הציבורית למען כל אזרחי ישראל. בימים אלו נבחנות תוכניות בנושא בניין הכח במשטרה, אך בניגוד לפרסומים, יש כוונה לחזק ולהעצים את יחידת להב 433".