הממשלה צפויה לאשר היום בישיבתה השבועית את מינויו של עו"ד עמית איסמן לפרקליט המדינה הקבוע. איסמן שימש בתפקיד מ"מ פרקליט המדינה בחודשים האחרונים, לאחר שקודמו שי ניצן סיים את תפקידו בדצמבר אשתקד.

שר המשפטים גדעון סער הודיע כבר ביום שלישי שעבר לאיסמן על החלטתו לאמץ את המלצת ועדת האיתור, שהתקבלה פה אחד, ולמנותו לתפקיד פרקליט המדינה. בתוך כך, סער קיבל את החלטתו לאחר פגישות שקיים עם איסמן, שבהן הציג האחרון את תוכניותיו לגבי התפקיד ואת תפיסת עולמו המקצועית, לרבות השינויים שבכוונתו להוביל בעבודת הפרקליטות.

סער התייעץ עם מספר אישים בתחום המשפט, ובהם גם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, שעמד בראש ועדת האיתור. סער אף עדכן את איסמן בדבר האפשרות שתפקיד היועץ המשפטי לממשלה יפוצל.

בין התפקידים שאותם מילא עו"ד איסמן בעבר: פרקליט מחוז חיפה, המשנה לפרקליט המדינה (תפקידים מיוחדים), המשנה לפרקליט המדינה (משפט פלילי), ובחודשים האחרונים כאמור מ"מ פרקליט המדינה. בעבר ננזף איסמן בגין אמירות מיניות לא ראויות שהשמיע כלפי עובדות בפרקליטות.

חוות הדעת של ועדת האיתור, שבחנה את הנושא בכובד ראש, סברה כי אמירות אלה, אשר נאמרו לפני כשש וכ־12 שנים, אינן מאפיינות את עבודתו והתנהלותו של איסמן. היא גם קבעה כי במכלול נסיבות העניין, אינן עולות לכדי פגם נורמטיבי המונע ממנו לכהן כפרקליט המדינה. איסמן הביע צער עמוק בפני חברי ועדת האיתור על הדברים שנאמרו, והתחייב לפעול לשמירה על שיח מכבד במסגרת תפקידו ובכלל.