המשטרה תגיש הבוקר (שלישי) הצהרת תובע נגד מבקש מקלט ממוצא אריתראי החשוד בתקיפה מינית של תושבת תל אביב לפני כשבועיים.

החקירה נפתחה לפני כשבועיים, עם קבלת דיווח בדבר חשד לפריצה לדירה בת"א, במהלכה עפ"י החשד תקף הפורץ את הדיירת באלימות וביצע בה אונס.

"בתום חקירה משטרתית מורכבת, תוך שימוש בכלל האמצעים הטכנולוגים והפורנזייים, עצרו חוקרי תחנת שכונות את החשוד לחקירה בסיומה נכלא", מסרה המשטרה. בהמשך צפויה הפרקליטות להגיש נגדו כתב אישום לצד בקשה למעצרו עד תום ההליכים.

כזכור, כמה ימים לאחר אירוע האונס, המשטרה עצרה אזרח אריתראי, מדרק טספניס, המתגורר באזור, בחשד שביצע את המעשה, אך לאחר שערכה לנפגעת מסדר זיהוי, הצביעה על תמונתו של חשוד אחר. סטפניס שוחרר, והשוטרים עצרו חשוד נוסף, נגדו כאמור תגיש הצהרת תובע.

המעשה החריג עורר ביקורת רבה מצד ימין של המפה הפוליטית. מספר פעילים הפגינו בדרום תל אביב בשבוע שעבר, וטענו כי המשטרה לא ניסתה לטפל באירוע ולעצור את האנס, טרם שנחשף בתקשורת. במהלך ההפגנה, הושלכו מספר אבוקות אל עבר המשתתפים, זאת בעת שעברו בדרך ההגנה.

בהפגנה השתתפו גם חבר הכנסת איתמר בן גביר ותושבת דרום תל אביב שפי פז שאמרה: "מ' היא גם סמל לזלזול של המשטרה בחיים שלנו, להתנהלות הרשלנית, הבוגדנית, המזלזלת והעבריינית של המשטרה, שבחרה בשקט תעשייתי על פני החיים והכבוד שלנו".