היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 במשטרה סיימה היום (רביעי) את החקירה בענינה  של חברת הכנסת לשעבר היבא יזבק, שהתנהלה בחודשים האחרונים והתייחסה לחשד לביצוע עבירות של תמיכה והזדהות עם התאחדות בלתי מותרת עם ארגון טרור והסתה לטרור.

החקירה נפתחה בעקבות סרטונים ופוסטים שהעלתה ברשתות החברתיות ובהם היא חולקת דברי הלל ותמיכה במחבלים ובארגוני טרור. כעת, עם סיום החקירה, התיק יועבר לפרקליטות אשר תכריע האם להעמידה לדין.

כזכור, החקירה נגד יזבק נפתחה בחודש שעבר, לאחר שבין היתר שיבחה מחבלת שניסתה לרצוח שוטר, הביעה תמיכה במחבלת בשם דלאל מוגרבי, שביצעה פיגוע בכביש החוף ב-1978, והפיצה ברשתות תמיכה ישירה וגלויה בארגוני טרור. 

תגובת ח״כ לשעבר היבא יזבק: "עצם הרעיון להזמין אותי לחקירה המופרכת הזו במשטרה מעיד על חקירה פוליטית, כחלק ממסע דה לגיטימציה למנהיגות של הציבור הערבי . אין בפרשיה והחקירה הזו כלום חוץ מניסיון עלוב למחזר דיון בנושאים ותכנים אשר נדונו גם בבית המשפט העליון, ולאחר שהנסיון לפסול אותי מלהתמודד לכנסת כשל, כעת מנסים את מסלול ההפחדה המשטרתית וההכפשה הפלילית. עצם ההזמנה לחקירה, והתוכן המופרך שלה, מעלה סימני שאלה כבדים באשר לתפקיד שהמשטרה ממלאת. אם מישהו סבור שהדבר מעביר בהצלחה מסר מאיים כלפי ההנהגה הפוליטית הערבית, הרי שטעות קשה בידו – איננו חוששים מניסיונות ההשתקה הללו. ועדיף שרשויות האכיפה יעסקו במיגור הפשע המאורגן בחברה הערבית ויפסיקו את הרדיפה הפוליטית שנועדה לכישלון בחברה הערבית".