משפט נתניהו: חקירתו הנגדית של מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר אבי ברגר החלה הבוקר (רביעי) בבית המשפט המחוזי בירושלים במסגרת הדיונים בתיק 4000. ברגר נחקר על ידי עורך דינו של שאול אלוביץ', ז'ק חן.

החקירה עוסקת בנתונים שברגר, עד התביעה, בחר להצניע בעדותו הראשית. בין היתר, את היותו סמנכ״ל בחברת פרטנר - מתחרה של בזק במשך 4 שנים וחצי, והעובדה שביקש לקדם את מינויו למנכ״ל משרד התקשורת באמצעות אלי קמיר, הלוביסט של פרטנר באותה העת.


לברגר הוצג קטע שאמר בחקירתו ברשות לניירות ערך ובהצגתו בפני החוקרים. ״מגוון תפקידים בדרגות סמנכ״ל. האם לא חשבת לפרט בפני החוקרים את עברך ותפקידך בחברת פרטנר, המתחרה של בזק במשך 4.5 שנים?״.

ברגר השיב: ״זו הייתה חקירה ראשונה שלי, לא ידעתי על מה מדובר, לאחר מכן אמרתי שהייתי בפרטנר״. חן חידד: ״החקירה הזו ואחרות שבהן כבר ידעת במה מדובר, אוחזות המון עמודים והמילה פרטנר מופיעה פעם אחת. וגם זו דרך אגב ולא לגופו של עניין״. ברגר ענה: ״לא שאלו אותי יותר לעומק ולא עניתי יותר לעומק״. 

בהמשך הוצגו לברגר אירועים מדצמבר 2010 סביב דיוני ועדת חייק לבחינת מבנה התעריפים של חברת בזק, והעובדה שלא סיפר על כך בבית המשפט.

ברגר: ״הופעתי בפני ועדת חייק מהצד הטכנולוגי ולא המחירים״. עו"ד חן: ״בפני ועדה שכותרתה ׳התעריפים של חברת בזק ועדכונם׳. אתה לא חושב שאולי היה קצת רלוונטי לספר בבית המשפט כאן, כמי שמעיד כפקיד בכיר, שאתה עסקת בנושא התעריפים של בזק בכובעך הפרטי כסמנכ״ל בפרטנר, ואתה לא מצאת לנכון להביא את זה בפני בית המשפט״? ברגר השיב: ״עניתי על מה ששאלו אותי״. 

במהלך החקירה הנגדית התברר גם כי ברגר ייעץ לחברת סלקום בשנים 2016, 2017 ו-2018.  השופט ברעם שאל את ברגר: ״האם היה קשר בינך לבין פרטנר אחרי שפרשת ממשרד התקשורת?״.

ברגר אישר שכן וענה: ״היו מגעים למתן חוות דעת, ניסיתי לעשות שם דברים אבל זה לא צלח, אבל אני אומר עכשיו בפירוש, אני אעבוד עם כל מי שיהיה מוכן להעסיק אותי״.

עו"ד חן: ״מי שהפגיש אותך עם ארדן היה אלי קמיר״. ברגר: ״נכון״. עו"ד חן: ״ידעת שהוא היה הלוביסט של חברת פרטנר?״ ברגר: ״לא ידעתי״.

עו"ד חן התפלא: ״לפני שאמרתי לך ברגע זה, לא ידעת שקמיר הוא הלוביסט של פרטנר?״ ברגר תיקן: ״לא ידעתי בזמן המינוי, אבל אחרי שנכנסתי לתפקידי למדתי שאלי קמיר הוא לוביסט של פרטנר״. 

ברגר, העד החמישי במשפט, העיד אתמול בנושא הרגולציה ובמסגרת עדותו סיפר על איום מרומז שקיבל מבעל השליטה בבזק לשעבר, שאול אלוביץ'.