בתום הדיון שנערך היום (רביעי) בעתירות שהוגשו נגד יוזמת שר האוצר אביגדור ליברמן לשינוי הקריטריונים לסבסוד מעונות היום, הורו שופטי בית המשפט העליון על הוצאת צו על תנאי והנחו את המדינה להשיב מדוע החלטת האוצר לא תיכנס לתוקף בשנה הבאה. בראש הרכב השופטים עמד השופט השופט עוזי פוגלמן, כאשר לצידו ישבו השופט עופר גרוסקופף והשופט אלכס שטיין.

כזכור, בחודש יולי הודיע שר האוצר על החלת מיצוי כושר השתכרות כקריטריון לזכאות לסבסוד מעונות היום שמיועדים לגילאי 3-0. המשמעות היא, כי רק משפחות שבהן שני ההורים עובדים או לומדים מקצוע יוכלו להיעזר בסבסוד המדינה למעונות יום. השינוי היה אמור להיכנס לתוקף, אך הוגשו נגדו עתירות לבג"ץ.

במהלך הדיון הגיבו השופטים לעתירות שהגישו עורכי הדין אוריאל שטרן, שמואל מקלב ויונתן פלדמן, בדרישה למתן צו על תנאי וצו ביניים, וזאת מטעמם של לאה ואלחנן זילבר, גולדמן מעונות בע"מ ומרגלות הגלבוע בע"מ, בשיתוף פורום 'תורתם אומנותן' של נשות לומדי התורה בציונות הדתית.

הפרקליטים ציינו בין היתר את האפליה בין לומדי לימודים תורניים, כגון לימודי דיינות ורבנות, ללומדי מקצועות אקדמיים - להם אין ביקוש בשוק העבודה. בנוסף, הם עמדו בעתירתם על חוסר הסמכויות, וסד הזמנים בהם התקבלה ההחלטה.

פורום "תורתם אומנותן" של נשות האברכים בציונות הדתית מסר בתגובה לפסיקה: "גם שופטי בג"ץ הבינו שאין היגיון בהחלטה של השר ליברמן לבטל את הסבסוד לכל ההורים כשכל התינוקות כבר נמצאים במעונות. שופטי בג"ץ בסך הכל הפעילו את השכל הישר, לאחר שגם הם הבינו שאין היגיון בהחלטה לבטל את הסבסוד לזכאות תוך כדי שנת הלימודים שכבר התחילה".