פרשת רצח ליטל יעל מלניק ז"ל: על פי פרסום של חדשות 12 אמש (שני), הפרקליטות תתקשה לבסס כתב אישום נגד החשוד אדוארד קצ'ורה החשוד בגרימת מותה של הצעירה, ליטל יעל מלניק ז"ל. עד עתה התייחסו במשטרה ובפרקליטות לפרשה כתיק רצח לכל דבר ועניין, אך לאור ההתפתחויות, פרקליטו של קצ'ורה, עו"ד בוריס שרמן, הסביר את מורכבות הפרשה לליאת רון ברדיו צפון 104.5FM.

ראשית התייחס עורך הדין לפרטים שפורסמו לגבי ההתפתחות בתיק החקירה: "כולנו התבשרנו בחדשות 12 על כך שהפרקליטות מתקשה לבסס כתב אישום, בוודאי בגין עבירת רצח, ולהבנתי גם בגין עבירות גרימת מוות באופן כללי. החקירה עוד לא הסתיימה, להבנתי צו איסור פרסום עדיין קיים, אבל עיקרי גרסתו של מרשי פורסמו. הוא מסר הסבר ממצה למה הם עשו את מה שהם עשו. זה יכול להישמע תמוהה".

על פי הטענה, ליטל יעל מלניק ז"ל ביקשה מהחשוד לשחק משחק משונה, שלפיו הוא יקבור אותה, כדי שתרגיש מה זה להיות מתה או להיות קבורה, והוא נתן לה קש או צינור כדי שתוכל לנשום בזמן שהיא נמצאת מתחת לאדמה. יצויין כי לפי הפרסומים, השניים התנסו בסיטואציה הזו לפחות פעם אחת בעבר. בפעם השנייה בה הם התנסו, מלניק מצאה את מותה.

סנגורו של החשוד התייחס לגרסה שפורסמה, וטען עוד קודם כי מדובר בסילוף: "זה לא מדויק, זה קרוב לגירסתו, אבל לא גירסה מדויקת. חשוב להדגיש זה שלא רק הדברים שפורסמו אלא הרבה דברים נוספים מוכיחים שגרסתו גרסת אמת, כולל עדי ראייה שהיו במקום, כולל ממצאים חד משמעיים", הוא הוסיף לדברים.

כשנשאל על רמת המוסריות של המקרה בו החשוד לכאורה עזב את מלניק עת שהיא קבורה, ענה שרמן: "בסיטואציה שבה אני רואה שלאדם לא נשקפת שום סכנה, שאולי הוא לא קבור לגמרי, או קבור חלקית והוא מבקש ממנו לעזוב, הייתי עוזב, אחרי שווידאתי שלא נשקפת לו שום סכנה. יש לי עיניים, אני יכול לראות מה מצבו של אדם. המילה 'קבור' היא מילה מעט מטעה".

החשוד ברצח ליטל יעל מלניק בבית המשפט (צילום: שלומי גבאי, וואלה!)
החשוד ברצח ליטל יעל מלניק בבית המשפט (צילום: שלומי גבאי, וואלה!)

הוא הסביר את הסיטואציה מנקודת מבטו של החשוד, בדומה לגרסה אותה מסר בחקירתו: "דמייני סיטואציה של חוף ים, דמייני ששני ילדים אחד קובר את השני בחול, בעומק של בערך 20 סנטימטר, כשרואים את הראש של האדם, רואים את הגוף והוא יכול לקום בכל רגע. זו פחות או יותר הסיטואציה. אין טענה שם שהייתה שם קבורה של חצי מטר או מטר".

"זה סיפור מאוד מאוד טראגי כי מתה פה בחורה צעירה, כל החיים היו לפניה", הוסיף עוד עורך דינו של קצ'ורה. לגבי המשך ההליך המשפטי מסר: "נכון לכרגע, אנחנו בהארכה רביעית של מעצרו של החשוד. אין שום התפתחויות בחקירה, והפרקליטות פחות או יותר שוקלת את עמדתה. בית המשפט רומז להם פעם אחר פעם שהם צריכים לסיים. הפעם הרמיזה אומרת מחרתיים. נקווה שהפור ייפול עד אז".