בית המשפט העליון דן היום (ראשון) בעתירתה של התנועה למען איכות השלטון נגד הסדר הטיעון שסוכם עם יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי. בנימוקים לעתירה נגד הסדר הטיעון נטען כי "כל תכליתו היא להערים על החוק ועל המחוקק".

עוד גורסת התנועה כי חייבים להטיל קלון על דרעי, משום שהוא כבר הורשע בעבר בעבירות של שחיתות בהיותו נבחר ציבור. "זהו מקרה נדיר שלוקה בפגם מהותי המחייב את התערבות בית המשפט בשיקול הדעת המנהלי", נמסר.

הפרקליטות טוענת כי קיום דיון תיאורטי בשאלת הקלון, בלא תפקיד ציבורי קונקרטי שממלא דרעי או מבקש למלא בעת הזאת, אינו תואם את הוראות החוק ואת הפסיקה.

לאחר הדיון, בית המשפט העליון הודיע כי ידחה את העתירה של התנועה למען איכות השלטון, אשר עתרה נגד היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, לאחר שלא קבע קלון בהסדר שנחתם עם יו"ר ש"ס אריה דרעי.

לפני שלושה שבועות הוגש נגד דרעי כתב אישום, לאחר שהודיע ליו"ר הכנסת וליו"ר ועדת הכנסת כי אין בכוונתו לבקש חסינות מפני העמדה לדין. כתב האישום הוגש במסגרת הסדר טיעון המייחס לו עבירות מס. לפי הסדר הטיעון, דרעי יודה בעבירות המיוחסות לו ויתפטר מהכנסת.

מחרתיים אמור היה להתקיים דיון בכתב האישום, אך הוא נדחה ל־25 בחודש בגלל הדיון בבג"ץ, לבקשת עורכי דינו של דרעי ובהסכמת הפרקליטות.