מנכ"ל משרד האוצר לשעבר, שי באב"ד אחד מן הממליצים לוועדה לבחירת יועץ משפטי לממשלה, התראיין הבוקר (שני) בתוכניתם של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM, ונשאל כיצד ייתכן שרז נזרי, המכהן כמשנה ליועמ"ש לא עלה כמועמד סופי להחלפת אביחי מנדלבליט. "זו החלטה תמוהה ביותר", השיב, "הוא המשנה המנוסה ביותר". 

לדבריו של באב"ד, נזרי הוא מועמד טבעי לתפקיד: "הוא עבר שלושה תפקידי משנה, מכיר את כל עבודת היועמ"ש. זו עבודה אינטנסיבית מאוד עם משרדי הממשלה, עבודת חקיקה, החלטות ממשלה, צווים, עבדה עם המשרדים השונים והכנסת".

הוא נשאל האם יש קשר להמלצתו של נזרי בעבר שלא להגיש כתב אישום נגד ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו בדבר שוחד, אך טען כי אינו יודע אם בכך מדובר. "במשרד המשפטים – המשנים המומים, הוא עשה עבודה מצוינת בתור משנה, ההיכרות שלו וההבנה שלו עם משרדי הממשלה הייתה יוצאת דופן בנוף היועמ"ש". באב"ד סיכם כי "תומכי נתניהו מחבקים את נזרי חיבוק דוב", אך הדגש: "לשייך אותו למחנה ולעשות פוליטיזציה מהסיפור הזה, זה מגעיל".

אביעד גליקמן, כתב חדשות 13, התראיין גם הוא בתוכניתם של יוכפז ודוידוב, והוסיף: "זו הפתעה גדולה שהוא לא ברשימה. מי לא רצה את נזרי? זה דווקא נציגו של גדעון סער בוועדה, חבר הכנסת צבי האוזר. למה? עלו כל מיני הסברים שלא נעים שיעלה שמו לממשלה. גלי בהרב-מיארה היא המובילה מטעמו של סער, אך הנשיא גרוניס התנגד למועמדותה".

אשר גרוניס (צילום: מרק ישראל סלם)
אשר גרוניס (צילום: מרק ישראל סלם)

"ברור שברגע שהיא תעלה היא תיבחר. אבל עדיין, לא להעלות את שמו של נזרי בסיפור כזה? שני הנציגים של סער הצביעו נגד. גם מרידור הצביע נגד נזרי, בטענה שהשמרנות שלו מסוכנת. זה מוזר כי סער אוחז בשמרנות הזאת". אלא שעובדה מעניינת לא פחות, לשיטתו של גליקמן, היא החלטתו של השופט גרוניס, שהצביעה נגד מינויה של בהרב-מיארה, בטענה שאיננה כשירה. על כך השיב גליקמן: "זה בעצם בגלל היעדר הניסיון הפלילי שלה".

עו''ד גלי בהרב מיארה  (צילום: תומר יעקובסון)
עו''ד גלי בהרב מיארה (צילום: תומר יעקובסון)

גליקמן ציין כי היו יועמ"שים חסרי ניסיון פלילי, אך בין טיעוניו של גרוניס היה שאמנם היא כיהנה כפרקליטת מחוז תל אביב מזמן, אך אין זה מכשיר אותה ישירות לתפקיד. "גרוניס הוא היחיד שהתנגד גם למינויו של מנדלבליט לפני כמה שנים", סיפר גליקמן, "הדינמיקה שם, גם בגלל הסיפור של נזרי, יש כעס מאוד גדול במשרד המשפטים על כך הליך הבחירה, טוענים לפוליטיזציה של הוועדה".

סייעה בהכנת הכתבה: עופרי גליכמן, 103fm.