"אנחנו בתהליך של בלימת הפשיעה ברחוב הערבי. שנת 2023 צריכה להיות שנת ביטחון הפנים. משטרת ישראל חייבת לקבל משאבים כדי לעשות קפיצת מדרגה משמעותית", כך אמר היום (שני) השר לביטחון פנים, עמר בר-לב, במהלך ביקור במועצה האזורית עמק הירדן. השר הוסיף: "יש לי רוח גבית לכך מראש הממשלה ומשרד האוצר, וצריך לתרגם את זה לתקציב - מהעלאת שכר השוטרים, דרך תוספת כוח אדם ועד רכש של אמצעים חדשים ומתקדמים".

השר בר-לב שיתף על מטרות הפעילות מול המגזר: "היעד המרכזי שלנו בשנה החולפת היה לבלום את התדרדרות הפשיעה ברחוב הערבי. ואכן, אנחנו בתהליך של בלימה. ברבעון האחרון, למשל, היו פחות רציחות בחברה הערבית מאשר בכל השנתיים האחרונות. המשטרה מתוחה עד הקצה כי היא גם פעילה מאוד במאבק בטרור, ואנחנו רואים באיזו רמת אינטנסיביות וסיכון השוטרים והשוטרות מתפקדים. זה מעורר הערכה".

השר עמר בר-לב בביקור בעמק הירדן (צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90)
השר עמר בר-לב בביקור בעמק הירדן (צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90)

"אני שמח שתוכנית 'כנרת בטוחה' שלב א' יצאה לדרך. השאיפה היא להוציא לדרך בהקדם גם את שלב ב' של התוכנית, עוד לפני תום שנת התקציב. אני מתכוון להוביל החלטת ממשלה בנושא עוטף כנרת, כי מבחינתי אני הנציג שלכם. הצורך לשמור על ביטחון המתרחצים והמבקרים בכנרת במהלך עונת הרחצה הוא ברור, ואני לוקח על עצמי להוביל את זה. במקביל, אנחנו פועלים כדי לחזק את המשמר האזרחי ולקדם אותו להיות גוף רלוונטי ברמה הלאומית, ולצורך כך גם אתם, ראשי הרשויות ומפקדי המשטרה, נדרשים לתת דחיפה ולשכנע אזרחים להצטרף", סיכם.

השר בר-לב היה אורח של ראש המועצה האזורית עמק הירדן עידן גרינבאום. הביקור עסק בהיערכות לפסח ובפתיחת עונת הרחצה בכל הקשור לביטחון המבקרים.

איימן קורא לצעירים ערבים להתגייס לכוחות הביטחון

בתוך כך, השר בר-לב ביקר היום בתחנת המשטרה בקריית שמונה והתייחס לסערה סביב "סרטון ההמרדה" של חבר הכנסת איימן עודה. השר אמר: "בתחנה הזו משרתים יהודים, מוסלמים, נוצרים ודרוזים. זו הדרך בה משטרת ישראל עובדת, שכם אל שכם. את זה אני אומר נוכח המילים הממש מרושעות וממש נוראות שאמר אתמול חבר כנסת שאפילו לא אזכיר את שמו. אני חושב שאתם, בעבודה המשותפת שלכם, מוכיחים שכולנו אזרחי מדינת ישראל, משטרת ישראל היא של כולנו ואתם עובדים למען האזרחים".