שוטרי ישראל עוברים תקופה קשה, שבה הם נדרשים למאמץ מיוחד לקראת הפסח, ובממשלה הוחלט להעניק לחלקם, הניצבים בחזית המאבק בטרור ובאלימות במגזר הערבי, מענקים מיוחדים בגובה של אלפי שקלים, שגם ישקפו את הערכת הציבור והמדינה כלפיהם.

המפכ"ל יעקב שבתאי סיכם עם שר האוצר אביגדור ליברמן ועם השר לביטחון הפנים עמר בר־לב כי שוטרים המשרתים באגן העיר העתיקה ובמקומות הקדושים, כמו גם במגזר הערבי, ביחידת האופנועים וביחידות נוספות, יקבלו מענקים מיוחדים.

כבר לפני חודשים אחדים דיווח "מעריב" על תחושות קשות בקרב שוטרים ועל כוונה של רבים מהם לפרוש מהשירות בגלל שכרם הנמוך והתדמית השלילית שדבקה בהם. עתה, כשחשיבותם גדולה שבעתיים, הוחלט לתת את המענקים, שיחולקו במסגרת תוכנית דו־שנתית של אגף משאבי אנוש ואגף התכנון במשטרה, אשר אושרה על ידי הממונה על השכר.

התוכנית גובשה לאחר סקר ארגוני שנעשה בקרב 25 אלף שוטרים ודיון בדרג הבכיר במשטרה. השר לביטחון הפנים עמר בר־לב אמר: "משטרת ישראל נמצאת בחזית הלחימה בפשיעה ובטרור, והשוטרים והשוטרות חוצצים בין המחבלים צמאי הדם לבין אזרחי ישראל. הם פועלים בנחישות, במסירות ובאומץ לב, ועושים זאת לילות כימים. לשוטרים ולשוטרות מגיעות הערכה והוקרה גדולות, שיבואו לידי ביטוי לא רק במילים אלא גם במעשים. 

"המהלך היום הוא רק נדבך אחד מני רבים, שיוביל לקפיצת מדרגה משמעותית במשטרת ישראל - החל משדרוג שכר השוטרים, דרך תוספות של כוח אדם ועד רכש של טכנולוגיה ואמצעים חדשניים".

המפכ"ל יעקב שבתאי אמר: "בנק המענקים שאישרנו נותן מענה ראשוני לצורך בתגמול שוטרים שעמלים ופועלים בתפקידים מאתגרים ובגזרות מורכבות. חייבים לחזק את משטרת ישראל לא רק באמצעים ובטכנולוגיות, אלא גם בעידוד השירות ובשימור השוטרים המשרתים".