התנועה לאיכות השלטון פנתה היום (חמישי) ליועצת המשפטית לממשלה עו"ד גלי בהרב-מיארה, בבקשה לפתיחה בחקירה פלילית נגד חברת הכנסת עידית סילמן (ימינה), זאת בגין חשד לביצוע עבירה של סחיטה באיומים. הפניה נשלחה לאחר שאתמול דווח במספר מקומות כי סילמן שיגרה מסרים מאיימים אל חבר הכנסת ניר אורבך (ימינה), במטרה להפעיל לחץ שלא תוכרז כפורשת.

בדיווחים, סילמן צוטטה טוענת שהיא כביכול מחזיקה חומרים על פעולותיו של חבר מפלגתה, ואף מאיימת כי במידה ויפעל להפרשתה וימלא את תפקידו כיו"ר ועדת הכנסת - היא לכאורה תפעל "להוציא את זה החוצה". לדבריה, הדבר עלול להוביל לסיום הקריירה הפוליטית של אורבך.

"פעולותיה של ח"כ סילמן מעלות חשש שמא נתקיימו יסודות עבירת סחיטה באיומים", נכתב, "לפי החשד, ח"כ סילמן מאיימת בעל פה ואף קבל עם ועדה, בפגיעה בשמו הטוב ובפרסום מידע הנוגע לח"כ אורבך באופן שעלול להטיל אימה או 'להימנע ממעשה שהוא רשאי לעשות', קרי ניהול הדיונים בוועדת הכנסת שעניינם הפרשתה של ח"כ סילמן".

עוד נכתב: "לעמדת התנועה, פעולותיה של ח"כ עידית סילמן מחייבות פתיחה בחקירה בחשד לעבירת סחיטה באיומים ובכל הפחות בניסיון לעבור עבירה זו. לעמדת התנועה יש לחקור ולבחון את הקשר של ח"כ סילמן עם גורמים אחרים במפלגת הליכוד – ובאופוזיציה, עובדי ציבור, אשר בצוותא יכול והביאו להפרת הוראות החוק הברורות בעניין".