משפחתה של פידא כיוואן, הישראלית שנתפסה באבו דאבי עם חצי ק"ג קוקאין ועונשה הומר מעונש מוות למאסר עולם, פנתה היום (שני) לראש הממשלה, יאיר לפיד, במכתב באמצעות עורכת הדין תמי אולמן, וביקשו ממנו לפעול להחזרתה לארץ.

בתוך כך, המשפחה כתבה כי יש לפעול להחזיר אותה לישראל לאור מצבה הבריאותי והמצוקה שהיא שרויה בה, וגם המשפחה. עורכת הדין אולמן ציינה בנוסף כי כיוואן נפלה קורבן לקנונייה שרקמו נגדה מספר אנשים, וכי היא אינה סוחרת סמים. כיוואן שהתה בדובאי במשך 14 יום במטרה להקים אתר והמזמינים השתמשו בה, כך לפי המכתב של המשפחה. כמו כן, אמה של פידא, סבאח, נמצאת כרגע באיחוד האמירויות והיא מתכוונת להפנות את המכתב לנשיא איחוד האמירויות, שייח' מוחמד בן זאיד, כדי שיעתור לבקשת הרשויות בישראל. 

כזכור, עונש המוות על הישראלית שהסתבכה באיחוד האמירויות הומר לעונש מאסר עולם. האישומים בגינם הורשעה הם הבאת סמים מתוך כוונה לסחור, וקידום יבוא מתוך כוונה לסחור. כיואן, תושבת חיפה, נסעה לאבו דאבי לפני כשנה בעקבות הזמנה של מכר מהרשות הפלסטינית לצורך עבודה בתחום הגרפיקה. כשבוע לאחר הגעתה, התבצע בדירה חיפוש ונמצאו כמויות של קוקאין למסחר.

לאחר מעצרה נעשה חיפוש ברכבה של כיואן, שם נמצאו קבלות על העברת כספים לאישה בארצות הברית בסכום של כ-17 אלף שקלים. אחיה של פידא הכחיש את ההאשמות וטען כי התעללו והרביצו לה כדי שתודה בהאשמות. "נתנו לה מכות כדי שתגיד דברים שלא עשתה, בגלל המכות היא הודתה", אמר. לטענתו, אדם זר נתן לה את התיק עם הסמים. "היא לא כזאת", הוסיפה דודתה.