המשטרה החליטה היום (רביעי) כי ראש עיריית פתח תקווה רמי גרינברג, החשוד בפרשת שוחד ושחיתות ציבורית, ישוחרר מחר למעצר בית בתנאים מגבילים. בתוך כך, הוא יורחק מכל מתקן עירוני, ומשך תקופת ההרחקה תיקבע מחר. 

לקראת התפתחות בפרשה? ראש עיריית פתח תקווה יגיע לעימות עם מנכ"ל משרדו ביאח"ה
הוארך מעצרו של ראש עיריית פ"ת; פרקליטו: "תא המעצר שורץ פרעושים"

עם תום ימי המעצר שנקבעו לו, גרינברג יובא בפעם השלישית לבית משפט השלום בראשון לציון, שם יבקשו חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה יאח"ה בלהב 433 במשטרה, לשחררו בתנאים מגבילים ומחמירים. בין השאר דורשת היחידה החוקרת כי גירנברג יישהה במעצר בית וכן יורחק ממתקני העירייה. 

פרקליטו עוה"ד עופר ברטל מתנהל מול המשטרה על מנת למזער את תנאי השחרור, אולם רק בשעות הערב או לכל המאוחר הבוקר אמורה הייתה להתקיים ישיבה מורחבת בהשתתפות גורמי החקירה, בראשות ראש היחידה לחקירות הונאה וראש אגף חקירות ומודיעין ניצב יגאל בן שלום, בסיומה יוחלט על תנאי השחרור של גרינברג למעצר בית, מאחר ואין טעם להארכת מעצרו כעת.

גרינברג כאמור שוהה במעצר מאז רביעי שעבר ומלין לא אחת על תנאי מעצרו. פרעושים וקרציות שמדירים שינה מעיניו, והמצב שבו הוא שוהה מהווים פגיעה בכבודו של אדם, טען פרקליטו בבית המשפט.

אמש התקיים עימות בין עובדת בכירה בעירייה המקורבת לראש העירייה לבין מנכ"ל העירייה, עימות שלא שינה פרט מהותי בחקירה. גורמים המעורים בפרטים ציינו למעריב: "החקירה מתקדמת בצורה טובה וראוייה, אם כי הדרך עוד ארוכה עד לגיבוש מסקנות וממצאים. אנחנו רק בראשית החקירה הגלוייה, ויש לנו עוד עניינים שצריך לברר ולחקור לעומק. חומרי מחשב, אלפי מסמכים והגם שהחשדות חמורים עדיין צריך זמן כדי לבסס תשתית ראייתית".

מסתבר כי גם במשטרה לא יודעים עדיין מה יעלה בגורלה של החקירה, אם כי הערכה של הגורמים העוסקים בדבר היא כי היא תוביל לכתב אישום. לעומתם, ישנם כאלה הנאחזים בפרשת החקירה נגד ראש עיריית נתניה מרים פייברג, שבתום שנתיים של חקירה מאומצת נסגר התיק על ידי הפרקליטות, זאת בניגוד להמלצת המשטרה.

בפרקליטות הגיעו למסקנה כי לא התגבשה אז תשתית ראייתית מספקת להוכחת אשמתה של פיירברג. אלו תולים תקוות גם בפרשה האמורה, וגם כאן במשטרה סבורים אחרת ומאמינים כי מדובר בחומר רב וכי עוד לא נאמרה המילה האחרונה.